بازار فارکس امروز – پاول شهادت می دهد و دلار آمریکا ضررهای خود را تثبیت می کند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز سه شنبه 7 مارس (16 اسفند) در بازار فارکس بدانید:

  • دلار آمریکا در اوایل روز سه‌شنبه در حالی که بازارها مشتاقانه منتظر ژروم پاول رئیس FOMC هستند تا در ساعت ۱۵۰۰ به وقت گرینویچ در مقابل کمیته بانکی سنا شهادت دهد، جایگاه خود را حفظ می‌کند. شاخص دلار DXY به دنبال یک کاهش دو روزه به بالای 104.00 حرکت می کند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در یک باند باریک زیر 4 درصد نوسان می کند. سند اقتصادی ایالات متحده همچنین دارای شاخص خوش بینی اقتصادی IBD/TIPP برای ماه مارس و تغییر اعتبار مصرف کننده برای ژانویه خواهد بود.
  • بازارها در روز دوشنبه بلاتکلیف ماندند و شاخص های اصلی وال استریت پس از افزایش قاطعانه باز شدن، تقریباً بدون تغییر بسته شدند. اوایل روز سه‌شنبه، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده افزایش‌های روزانه کمی داشتند که نشان‌دهنده تمایل معامله گران برای ماندن در حاشیه است.
  • در ساعات معاملات آسیایی، بانک مرکزی استرالیا (RBA) اعلام کرد که نرخ سیاستی، نرخ نقدی رسمی (OCR) را با 25 واحد پایه (bps) از 3.35 درصد به 3.60 درصد افزایش داده است. اگرچه این تصمیم مطابق با انتظارات بازار بود، اما AUD/USD با واکنش اولیه به شدت کاهش یافت. در بیانیه سیاست خود، RBA مجدداً تأکید کرد که سخت‌تر شدن سیاست‌ها مورد نیاز است، اما اشاره کرد که شاخص ماهانه قیمت مصرف‌کننده (CPI) نشان می‌دهد که تورم در استرالیا به اوج خود رسیده است. AUD/USD در اوایل روز سه شنبه در پایین ترین سطح باقی می ماند و نزدیک به 0.6700 معامله می شود.
  • در همین حال، داده‌های چین نشان داد که مازاد تجاری مازاد تجاری در ماه فوریه از 78 میلیارد دلار در ژانویه به 116.8 میلیارد دلار افزایش یافته است که با اختلاف زیادی از برآورد تحلیلگران از 81.8 میلیارد دلار فراتر رفته است.
  • EUR/USD در روز دوشنبه در بحبوحه کاهش مجدد دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در نزدیک به دو هفته گذشته در 1.0700 صعود کرد، اما با اندکی عقب نشینی مواجه شد. این جفت آخرین بار در نزدیکی 1.0680 معامله شد. Destatis آلمان اوایل سه‌شنبه گزارش داد که سفارش‌های کارخانه در آلمان در ژانویه 1 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با انتظار بازار برای کاهش 1 درصدی، اما این داده‌ها نتوانست واکنشی را در یورو ایجاد کند.
  • GBP/USD برای دومین روز متوالی در روز سه‌شنبه در کانال فشرده بالای 1.2000 به بالا و پایین شدن ادامه می‌دهد.
  • USD/JPY علیرغم کاهش در ساعات معاملاتی اروپا، اولین روز هفته را تقریباً بدون تغییر به پایان رساند. این جفت در حدود ساعت 136:00 صبح اروپا ثابت ماند.
  • علیرغم عملکرد ضعیف دلار آمریکا، قیمت طلا برای افزایش سود هفته قبل تلاش کرد زیرا بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا توانست بالای 3.9 درصد باقی بماند. به دنبال اصلاح نزولی روز دوشنبه، XAU/USD در اوایل سه شنبه به زیر 1850 دلار در نوسان است.
  • پس از یک تعطیلات آخر هفته آرام، بیت کوین در روز دوشنبه روند صعودی خود را افزایش داد. BTC/USD همچنان در اوایل روز سه شنبه برای جمع آوری حرکت جهت دار و معامله نزدیک به 22400 دلار با مشکل مواجه است. به همین ترتیب، اتریوم برای چهارمین روز متوالی در روز سه‌شنبه در حال حرکت است و ETH/USD زیر 1600 دلار معامله می‌شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید