بازار فارکس امروز – بازارها قبل شروع یک هفته پر از رویدادهای سطح بالا، آرام هستند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز دوشنبه 6 مارس (15 اسفند) در بازار فارکس بدانید:

  • بازارهای مالی در اوایل روز دوشنبه نسبتا آرام می مانند زیرا سرمایه گذاران از باز کردن موقعیت های بزرگ قبل از رویدادهای کلیدی این هفته خودداری می کنند. داده‌های خرده‌فروشی فوریه در سند اقتصادی اروپا نمایش داده می‌شود و سفارش‌های کارخانه ژانویه از ایالات متحده بعداً برای انگیزه جدید مورد بررسی قرار خواهند گرفت. جروم پاول، رئیس FOMC روز سه شنبه در کمیته بانکی سنا و روز چهارشنبه در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان درباره سیاست ها شهادت خواهد داد.
  • تغییر مثبتی که در اواخر روز جمعه در تمایلات ریسک مشاهده شد، یافتن تقاضا را برای دلار دشوار کرد و شاخص دلار آمریکا (DXY) آخرین روز هفته را در محدوده منفی بست. در صبح اروپا، DXY در حدود 104.50 حرکت می کند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده زیر 4 درصد باقی می ماند. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در این روز نسبتاً افزایش یافت که نشان دهنده یک جو محتاطانه است.
  • EUR/USD موفق شد هفته گذشته پس از بازگشت روز جمعه، رشد کمی را ثبت کند. این جفت در اوایل روز دوشنبه در محدوده باریک در حدود 1.0650 نوسان می کند. اگرچه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در آخرین حضور عمومی خود تکرار کرد که افزایش 50 واحد نرخ بهره در ماه مارس بسیار محتمل است، سیاست گذار بانک مرکزی اروپا، سنتنو روز دوشنبه گفت که تصمیم در مورد اندازه افزایش بعدی نرخ باید بر اساس داده ها باشد. سنتنو افزود: «نرخ‌های بهره خیلی سریع افزایش یافته‌اند» و استدلال کرد که بانک مرکزی اروپا نباید در نتیجه‌گیری خیلی سریع عجله کند.
  • به دنبال حرکت متزلزل هفته گذشته، به نظر می رسد GBP/USD در اوایل دوشنبه بالای 1.2000 تثبیت شده است. سرمایه گذاران به دقت سرفصل های مربوط به برگزیت را زیر نظر دارند.
  • AUD/USD روز دوشنبه برای یک حرکت قاطع در هر دو جهت با مشکل مواجه است. در سشن آسیایی روز سه شنبه، بانک مرکزی استرالیا (RBA) تصمیمات سیاستی خود را اعلام خواهد کرد. برآورد رویترز نشان می دهد که انتظار می رود RBA نرخ کلیدی خود را از 3.25 درصد به 3.6 درصد برساند.
  • USD/JPY در اواخر جمعه به زیر 136.00 کاهش یافت و هفته قبل تقریباً بدون تغییر بسته شد. این جفت در اوایل دوشنبه نزدیک به 135.50 حرکت می کند.
  • قیمت طلا از کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در اواخر هفته گذشته سرمایه گذاری کرد و در نهایت به یک زنجیره زیان چهار هفته ای پایان داد. XAU/USD در روز دوشنبه بالای 1850 دلار ثابت باقی می ماند.
  • پس از کاهش شدید روز جمعه، بیت کوین آخر هفته را در کانالی بسیار فشرده سپری کرد. BTC/USD در روز دوشنبه بی‌صدا می‌ماند و آخرین بار در آن روز با قیمتی حدود 22400 دلار معامله شد. اتریوم در تعطیلات آخر هفته با مشکلی روبه‌رو شد و هفته گذشته نزدیک به 5 درصد از دست داد. ETH/USD در صبح اروپا نزدیک به نرخ 1550 دلار حرکت می کند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید