اخبار فارکس

اخبار فارکس امروز – نگرانی از رکود بالقوه در بازارها

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز پنجشنبه، 19 ژانویه بدانید:

  • در پی ضعف مداوم بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در بحبوحه ریسک گریزی بازارها، شاخص دلار آمریکا روز پنجشنبه در حال تقلا برای تمدید بهبود روز چهارشنبه است. از آنجایی که بازارهای آسیایی از شاخص های وال استریت پایین تر پیروی می کنند، جریان های غیرریسک پذیر همچنان غالب هستند. شاخص‌های اصلی ایالات متحده مانند NASDAQ و S&P500 بیش از 1% از دست دادند، زیرا نگرانی‌ها نسبت به رکود بالقوه ایالات متحده در پی داده‌های ناامیدکننده هزینه‌های مصرف‌کننده و صنعتی ایالات متحده وجود داشت. مبارزه با هجوم ایمنی به بازار اوراق قرضه دولتی ایالات متحده باعث کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری در سراسر منحنی شده است.
  • در زمان نگارش این مقاله، بازده اوراق قرضه دو ساله خزانه داری ایالات متحده در پایین ترین سطح خود از اکتبر 2022، نزدیک به 4.0 درصد معامله می شود، در حالی که معاملات آتی S&P 500 آمریکا 0.12 درصد در روز کاهش یافت. در همین حال، شاخص دلار آمریکا کاهش یافته است و سودهای اولیه را حذف کرده و در حدود 102.30 ثابت معامله می شود.
  • نظرات مختلط فدرال رزرو همچنین بازارها را در هاله ای از ابهام قرار می دهد، بااین وجود بازارها با افزایش 25 واحد پایه (bps) نرخ بهره فدرال رزرو در دو ماه آینده قیمت گذاری میشوند. در اوایل سشن آسیا، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، مجدداً تاکید کرد که آماده است فدرال رزرو به سمت سرعت پایین تر افزایش نرخ بهره حرکت کند. لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس نیز از افزایش نرخ 25 bps در آینده حمایت کرد.

در بازار فارکس، ین ژاپن قوی ترین و دلار استرالیا ضعیف ترین ارز است. ترس از رکود مجدد وضعیت امن ین را تقویت می کند، زیرا بازارها مذاکرات بانک مرکزی را هضم می کنند. USD/JPY سطح 128.00 را تسلیم کرد و فشار فروش شدید در اوایل اروپا را تحمل کرد.

  • AUD/USD و NZD/USD از ضربه ناشی از عوامل فاندامنتال داخلی متزلزل شده اند. داده های اشتغال استرالیا ناامید کننده بود، به طوری که تعداد استرالیایی های شاغل 14.6 هزار نفر در دسامبر در مقایسه با 22.5 هزار و 64 هزار نفر قبلی کاهش یافت. نرخ بیکاری استرالیا در دسامبر به 3.5% در مقابل 3.4% مورد انتظار افزایش یافت در حالی که نرخ مشارکت از 66.8 به 66.6% کاهش یافت. داده های شغلی تاسف برانگیز بر انتظارات بانک مرکزی استرالیا (RBA) برای افزایش نرخ تاثیر گذاشت و AUD/USD را به نزدیک به 0.6900 رساند.
  • در همین حال، پس از اینکه جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلند، گفت که در 7 فوریه، درست پیش از انتخابات سراسری 14 اکتبر، از مقام رهبری کناره‌گیری خواهد کرد، جفت NZD/USD به 0.6400 سقوط کرد. در همین حال، USD/CAD در بحبوحه کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش قیمت WTI در حدود 1.3500 ثابت باقی مانده است. نفت آمریکا در بحبوحه خطرات رکود، تا کنون با 1.25 درصد کاهش به 78.53 دلار رسیده است.
  • EUR/USD در انتظار سخنرانی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) برای اشاره های تازه در مورد مسیر افزایش نرخ بهره، در حدود 1.0800 در نوسان است. در همین حال، داده های حساب جاری منطقه یورو و حساب های سیاست پولی بانک مرکزی اروپا توسط فعالان بازار به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
  • GBP/USD در پایین تر از 1.2350 معامله می شود و در بحبوحه ریسک گریزی از بالاترین رقم پنج هفته گذشته عقب نشینی می کند. نظرسنجی شرایط اعتباری سه ماهه چهارم بانک مرکزی انگلیس (BoE) تنها داده مربوط به پوند استرلینگ در این پنجشنبه است. اگرچه معامله گران منتظر مطالبات بیکاری ایالات متحده، داده های مسکن و سخنرانی های فدرال رزرو برای مشوق های تجاری جدید خواهند بود.
  • XAU/USD در بحبوحه کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، بالاتر از 1900 دلار است، زیرا سرمایه گذاران احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را ارزیابی می کنند.
  • بیت کوین به پایین سقوط کرد، ولی همچنان زیر سطح 21000 دلار معامله می شود و از سودهای جزئی دفاع می کند، در حالی که اتریوم در میان کاهش ریسک اشتها، بالای مرز 1500 دلار در حال تقلا کردن است.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا