اخبار فارکس امروز – انفعال بانک ژاپن و بهبود شاخص دلار امریکا

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز چهارشنبه، 18 ژانویه بدانید:

  • بهبود شاخص دلار آمریکا پس از نزول های چند ماهه در اوایل روز چهارشنبه افزایش یافت و موج جدیدی از فروش را در سراسر بازار فارکس در مقابل دلار به راه انداخت. کاتالیزور اصلی پشت سر افزایش تقاضای دلار آمریکا، تصمیم بانک ژاپن (BoJ) برای بدون تغییر نگه داشتن تنظیمات سیاست پولی و سیاست کنترل منحنی بازده در اولین بررسی سیاستی خود در سال جاری است. انفعال BoJ، علیرغم فشار بازار برای اقدام، باعث فروش شدید ین ژاپن شد که جفت USD/JPY را از سقف خارج کرد. بازار جهانی اوراق قرضه نفس راحتی کشید، زیرا آخرین حرکت BoJ بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن (JGB) را به نزدیک به 3.60 درصد کاهش داد، 13.5 واحد پایه یا تا کنون 27 درصد کاهش یافت. بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نیز به صورت پشت سر هم سقوط کرد. جفت USD/JPY تا 131.57 جهش کرد و به نزدیکی 130.85 برگشت که همچنان بیش از 2% در روز افزایش داشت.
  • پس از بسته شدن مختلط در وال استریت، در حالی که معامله گران گزارش های درآمدهای ضعیف بانکی ایالات متحده را هضم می کنند، بازارها همچنان پریشان بودند. شاخص ژاپنی، شاخص Nikkei 225، در واکنش به تصمیم بانک ژاپن 2.50 درصد افزایش یافت. قراردادهای آتی S&P 500 ایالات متحده در حال دفاع از خریدهای جزئی قبل از مجموعه جدیدی از نتایج درآمد شرکت های ایالات متحده، داده های خرده فروشی و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) است که در اواخر روز منتشر می شود.
  • AUD/USD و NZD/USD در انتظار نشست برنامه ریزی شده بین جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا و معاون نخست وزیر چین، لیو هه، در حال تثبیت سودهای خود هستند. در همین حال، USD/CAD در بحبوحه افزایش مداوم قیمت نفت WTI، پایین تر از 1.3400 است. نفت آمریکا نزدیک به 81.50 دلار معامله می شود، دلیل آن نیز چشم انداز خوش بینانه اوپک در مورد تقاضای نفت چین است.
  • EUR/USD در بحبوحه تقویت دلار آمریکا، در زیر نرخ 1.0800 آسیب پذیر به نظر می رسد، در حالی که یورو همچنان درد ناشی از گزارش ECB را احساس می کند. بلومبرگ روز سه‌شنبه به نقل از منابع گزارش داد، بانک مرکزی اروپا (ECB) در حال بررسی روند کندتر افزایش نرخ بهره است، با چشم‌انداز افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره پس از افزایش ۵۰ واحدی در فوریه. معامله گران پس از نظرسنجی قوی آلمان ZEW در روز سه شنبه منتظر ویرایش دوم داده های HCIP منطقه یورو خواهند بود.
  • GBP/USD در آستانه انتشار اطلاعات مهم شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا (CPI) نزدیک به 1.2300 است. یک CPI نرم، احتمالاً بانک انگلستان (BoE) را تشویق می کند تا سرعت انقباض خود را کاهش دهد یا آن را به طور کلی متوقف کند. پس از اینکه گزارش بازار کار بریتانیا نشان داد که رشد حقوق در ماه نوامبر رشد قابل توجهی داشته است، این جفت ارز روز سه شنبه افزایش یافت.
  • قیمت طلا روند نزولی اصلاحی خود را دست نخورده نگه می دارد، اگرچه در اوایل سشن اروپا آستانه 1900 دلاری را در بحبوحه کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به دست آورد. تنظیمات فنی کوتاه مدت به کاهش بیشتر در آینده اشاره دارد.
  • بیت کوین سودهای بالاتر از سطح 21000 دلار را حفظ می کند، در حالی که اتریوم در میان سیگنال های نزولی متعدد، مانع 1600 دلاری را به چالش می کشد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید