اخبار امروز فارکس: ریسک پذیری بازارها در حال افزایش

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

ادامه آنچه باید در روز دوشنبه ، 16 ژانویه بدانید:

  • دلار آمریکا شاهد شروعی منفی در هفته ای جدید است، زیرا ریسک پذیری تا کنون در نقطه مطلوبی باقی مانده است. شاخص دلار آمریکا در حدود 102.00 در برابر رقبای اصلی خود تثبیت می شود و در اوایل جلسه آسیایی امروز دوشنبه به پایین ترین سطح هفت ماهه خود در 101.77 رسیده است. بازارهای سهام آسیایی سابق ژاپن با افزایش قیمت در وال استریت در روز جمعه از رشد برخوردار شدند. شاخص S&P 500 ایالات متحده از میانگین متحرک روزانه 200 (DMA) پیشی گرفت و در روز جمعه پس از گزارش درآمد غول های بانکی ایالات متحده، JPMorgan Chase & Co.، Bank of America Corp.، Citigroup Inc. و Wells Fargo، سطح 4000 را آزمایش کرد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران از انتظارات مربوط به داده‌های اقتصادی ضعیف چین که قرار است روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، نگران نباشند.
  • خوش بینی بازار درکنار امید به افزایش آهسته تر نرخ بهره فدرال رزرو و کاهش مجدد USD/JPY بر دلار آمریکا تاثیر منفی گذاشته است. بازارها با احتمال بیش از 80 درصد افزایش 25 واحد پایه (bps) نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس، قیمت گذاری می کنند که در ابتدای ماه، پس از آمارهای تورم آرام ایالات متحده در هفته گذشته، به طور کامل به 25 واحد رسید.
  • جفت USD/JPY به دلیل افزایش مداوم ین ژاپن در آستانه اعلام سیاست بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در این هفته، تضعیف شده است. صادرکنندگان ژاپنی بار ین قوی‌تر را متحمل میشوند، زیرا شاخص NIKKI 1% سقوط کرد. پس از اینکه روز دوشنبه بانک ژاپن نتوانست از سیاست منحنی بازدهی خود دفاع کند، انتظارات افزایش یافت که BoJ بتواند تنظیمات سیاست خود را در روز چهارشنبه تغییر دهد. بازده 10 ساله JGB با 1 واحد افزایش به 0.510 درصد رسید و از سقف 0.5 درصدی باند سیاست BOJ بالاتر رفت. این جفت در اوایل روز به 127.24 به پایین ترین سطح هشت ماهه خود رسید و سپس به 128.00 بازگشت.
  • AUD/USD برای اولین بار از آگوست 2022 به بالای رقم گرد 0.7000 صعود کرد. معاملات ریسک، ضعف دلار آمریکا و انتظارات از بانک مرکزی استرالیا (RBA) جفت استرالیا را نزدیک به 0.7000 نگه می دارد. جفت ارز NZD/USD نیز پشت سر هم پیشرفت کرد و برای مدت کوتاهی سطح 0.6400 را دوباره به دست آورد، در حالی که USD/CAD پس از تست کردن 1.3400 به 1.3350 سقوط کرد، در خلال اینکه قیمت WTI نتوانست بالای مرز 80.00 دلار باقی بماند. نفت آمریکا اظهارات خوشبینانه سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات را که در آخر هفته ارائه شد را نادیده گرفته است.
  • پس از نرخ منفی روز جمعه، EUR/USD در اوایل دوشنبه بهترین سطوح در 9 ماه گذشته را در 1.0874 نشانه گرفت و سپس به نزدیکی 1.0850 عقب نشینی کرد.
  • ریسک پذیری بازارها به GBP/USD کمک کرد تا مقاومت کلیدی 1.2250 را تا سقف 1.2290 افزایش دهد. با این حال، گاوهای پوند استرلینگ نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این جفت از حدود 1.2240 در زمان نوشتن دفاع می کند. جفت ارز پئند به دلار منتظر شهادت اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان (BoE) درباره گزارش ثبات مالی (FSR) در مقابل کمیته منتخب خزانه داری در ساعت 15:00 به وقت گرینویچ است، به ویژه پس از اینکه تولید ناخالص داخلی بریتانیا (GDP) به طور غیرمنتظره ای 0.1 درصد در ماه نوامبر افزایش یافت.
  • نرخ XAU/USD به بالاترین حد خود در 9 ماه اخیر به 1929 دلار رسید و پس از آن به دلیل شرایط خرید بیش از حد در نمودار روزانه به 1915 دلار کاهش یافت.
  • بیت کوین همچنین با آزمایش سطوح 21500 دلاری، از پروفایل ریسک بهتر و ضعف گسترده دلار آمریکا بهره برد. اتریوم نزدیک به مرز 1600 دلار معامله می شود و بیش از 1 درصد در روز افزایش یافته است.
  • شایان ذکر است که بازارهای مالی ایالات متحده روز دوشنبه به مناسبت روز مارتین لوتر کینگ جونیور تعطیل هستند. بنابراین، معاملات محدوده احتمالاً گسترش می یابد، که می تواند باعث نوسانات شدید در سراسر بازار شود.
  • در هفته پیش رو، تصمیم سیاست بانک مرکزی آمریکا، آمار خرده فروشی ایالات متحده، تورم بریتانیا و سخنرانی های فدرال رزرو به دقت دنبال خواهد شد.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید