اخبار فارکس امروز – انفجار بازارها پس از اعلام تورم آمریکا

اخبار فارکس امروز

آنچه باید در روز جمعه، 13 ژانویه بدانید:

  • بازارهای مالی نیمه اول روز را صرف تمدید فاز تلفیقی قبلی خود کردند و در نهایت با انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) منفجر شدند. شاخص CPI ایالات متحده با سرعت سالانه 6.5٪ همانطور که انتظار می رفت در دسامبر افزایش یافت، در حالی که فشارهای قیمت اصلی 5.7٪ مطابق با پیش بینی بازار افزایش یافت. بر اساس ماهانه، تورم 0.1 درصد کاهش یافت، در حالی که قرائت اصلی انتظارات را برآورده کرد و 0.3 درصد افزایش یافت.
  • اولین مورد، پاتریک هارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا ایالات متحده بود که گفت: “بدترین افزایش تورم احتمالاً اکنون گذشته است” و افزود که زمان افزایش نرخ های فوق العاده گذشته است و زمان آن رسیده است که به 25 بر اساس تغییر کنیم. نقاط (bps) افزایش می یابد. با افزایش وال استریت، گرین بک با اظهارنظرهای او غرق شد، اگرچه نوسانات بر جلسه آمریکا حاکم بود.
  • سپس، جیمز بولارد، رهبر فدرال رزرو سنت لوئیس صحبت کرد و خاطرنشان کرد که محتمل ترین سناریو باقی ماندن تورم بالای 2 درصد است، بنابراین نرخ سیاست باید برای مدت طولانی تری بالاتر باشد. در نهایت، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که “منطقی است” که با توجه به اینکه فدرال رزرو برای پایین آوردن تورم تلاش می کند، سنجیده تر هدایت شود.
  • در ساعات معاملات آسیایی، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) اعلام کرد که عواقب سیاست فوق العاده آسان خود را بررسی خواهد کرد. بازیگران بازار آن را به عنوان یک تغییر بالقوه در سیاست پولی بانک های مرکزی می خوانند. علاوه بر این، چین واردات زغال سنگ استرالیا را پس از ممنوعیت آن در مراحل اولیه همه‌گیری کووید-19، دوباره آغاز کرد. در اواخر روز، مذاکرات بازار نشان داد که بریتانیا و منطقه یورو مذاکراتی را برای پایان دادن به درگیری برگزیت و رسیدن به توافق نهایی آغاز خواهند کرد.
  • جفت EUR/USD در حدود 1.0840 معامله می شود، در حالی که GBP/USD در 1.2210 قرار دارد که خیلی کمتر از اوج های چند ماه اخیر نیست. ارزهای مرتبط با کالا نیز افزایش یافتند و AUD/USD اکنون در 0.6970 دست به دست می شود و جفت USD/CAD به 1.3350 کاهش می یابد. در نهایت، USD/JPY پس از پایین آمدن در پایین ترین قیمت چند ماهه 128.86، حول 129.30 حرکت می کند.
  • طلا سطح 1900 دلار را لمس کرد و روز را با حدود 1896 دلار در هر اونس به پایان رساند. قیمت نفت خام نیز افزایش یافت و WTI به 78.70 دلار در هر بشکه رسید.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید