رویدادهای مهم فارکس این هفته | تورم در امریکا، نرخ بهره بانک انگلستان

رویدادهای مهم فارکس این هفتهرویدادهای مهم فارکس این هفته

برای رسیدن به آرامش در این تابستان باید کمی بیشتر صبر کنیم زیرا این هفته پر از رویداد مهم در بازار فارکس است. کانادا و نیوزلند قصد دارند نرخ بهره را افزایش دهند، اگرچه ارزهای آنها در نهایت در معرض ریسک رکود جهانی قرار دارد. در چین، باید ببینیم که آیا اقتصاد در سه ماهه دوم کوچک تر شده است یا خیر. مهمتر از همه، تورم در امریکا است که ممکن است از شتاب خود بکاهد.

برای دنبال کردن رویدادهای مهم این هفته تقویم اقتصادی فارکس در سایت تجارت آفرین را دنبال کنید. در ادامه به رویدادهای مهم فارکس این هفته میپردازیم.

نمایش دلار

رالی دلار آمریکا در این هفته بیش از حد افزایش یافت و ردپایی از تخریب را در سراسر بازار فارکس به جای گذاشت. نرخ های بهره با سرعت تمام افزایش یافته و مخارج دولت در حال کاهش است. مهمتر از آن نگرانی از اینکه اقتصاد جهانی به سمت رکود می رود باعث شده سرمایه گذاران نگران به سمت “ارز امن” سوق پیدا کنند.

در همین حال، هر ارز اصلی دیگری برچیده شده است. یورو به دلیل بحران انرژی نابود شده است، که آن را از سلاح اصلی خود یعنی مازاد تجاری عظیم، محروم کرده است. ین ژاپن به دلیل امتناع بانک مرکزی ژاپن از در نظر گرفتن نرخ های بهره بالاتر ویران شده است، در حالی که پوند انگلیس به تصویری از بازارهای طوفانی تبدیل شده است.

نمایش دلار در مقابل یورو
مازاد تجاری – یورو مهمترین سلاح خود را از دست میدهد

شاید این جمله را شنیده باشید که «همه اخبار خبر خوب هستند» این موضوع امروز برای دلار صدق میکند. زمانی که بازارها نگران تورم ناپایدار هستند، شرط بندی های فدرال رزرو شتاب بیشتری می گیرد و بازدهی دلار را بالا می برد. و هنگامی که معامله گران از رکود وحشت می کنند، امن نگاه داشتن سرمایه همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهند.

دو عنصر وجود دارد که می‌تواند این پویایی را تغییر دهد: یا عرضه انرژی بیشتر به صورت قبل باز می‌گردد و قیمت‌های پایین‌تر باعث تسکین یورو و ین می‌شود، یا تورم آمریکا کاهش می‌یابد و فدرال رزرو می‌تواند پای خود را از ترمز خارج کند. این امر تاکید بیشتری بر داده های آینده در روز چهارشنبه دارد.

پیش‌بینی می‌شود که تورم اندازه‌گیری شده توسط شاخص CPI در ماه ژوئن از 8.6 درصد به 8.7 درصد در افزایش یابد. با این حال، با توجه به نظرسنجی‌های تجاری مانند S&P Global PMI، که نشان داد شرکت‌ها قیمت‌های فروش خود را با کمترین سرعت در تقریباً یک سال گذشته افزایش داده‌اند، می‌توان این نرخ را در کمتر نظر گرفت. تغییر قیمت کالاها به این دیدگاه اعتبار می بخشد.

نرخ بهره در امریکا بالاتر هم میرود
نرخ بهره بالاتر هم میرود

آمار خرده‌فروشی‌ها برای ماه ژوئن در روز جمعه منتشر می‌شوند و اگرچه پیش‌بینی می‌شود که در بازه ماهانه دوباره بهبود یافته باشند، اما این تغییرات نرخ سالانه است که داستان را نشان می‌دهد. این رقم 8.1 درصد کمتر از نرخ تورم است که نشان می دهد مصرف واقعی توسط بحران هزینه زندگی تحت تأثیر قرار گرفته است.

مرتبط: تحلیل فاندامنتال فارکس | اصول فاندامنتال بازار فارکس

بانک کانادا – در سایه فدرال رزرو

از بانک مرکزی کانادا انتظار می رود از فدرال رزرو کپی کرده و نرخ بهره را در روز چهارشنبه 75 واحد افزایش دهد. پس از نظرسنجی تجاری بانک مرکزی آمریکا که منعکس کننده نگرانی های فزاینده در مورد نرخ تورم بود، باید انتظار چنین افزایش نرخی را داشتخ باشیم. این حرکت به طور کامل به بازارهای پولی مربوط می شود.

از آنجایی که افزایش نرخ بهره اساساً اجتناب ناپذیر است و مورد بحث نیست، این لحن کنفرانس مطبوعاتی و پیش‌بینی‌های اقتصادی هفته است که نوسانات بازار را تائین میکند. افزایش نرخ با اندازه مساوی در حال حاضر برای سپتامبر در نظر گرفته شده است، بنابراین ریسک ها همچنان بالا هستند.

 جفت ارز USD/CAD لونی
جفت ارز USD/CAD (لونی) قیمت نفت را دنبال نمیکند

به طور کلی، دلیل  مشخصی برای محتاط بودن در مورد جفت ارز USD/CAD وجود دارد. سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند که امسال بانک مرکزی کانادا BoC  از فدرال رزرو پیشی خواهد گرفت، که با توجه به سرعت خروج هوا از بازار مسکن «حبابی» این کشور ممکن است غیرواقعی باشد. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که اگر ارز کانادا نتواند با افزایش 35 درصدی قیمت نفت در سال جاری، جایگاه خود را به دست آورد، وای بحال روزی که قیمت نفت پایین هم بیاید.

بانک نیوزلند – همچنان با ثبات

اقتصاد نیوزلند همچنان در حال حرکت است. نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود رسیده است، مصرف همچنان سالم است اما بررسی های مختلف نشان می دهد که تورم در حال افزایش است.

نقاط نگران کننده ای در مورد دلار نیوزلند وجود دارد. اخیراً در حالی که بازار مسکن در حال سرد شدن است، اعتماد مصرف کننده و کسب و کار ضربه شدیدی خورده است. نرخ های بالاتر بهره به وضوح تقاضا را کاهش داده است، اما این همان چیزی است که بانک نیوزلند در وهله اول می خواست به آن دست یابد.

دلار نیوزلند و نرخ بهره
افزایش نرخ بهره و ریسک های جهانی بر کسب و کارها تاثیر مخرب گذاشته است

از این رو، هیچ دلیل واقعی برای بانک مرکزی وجود ندارد که از استراتژی خود برای افزایش 50 واحدی نرخ‌  بهره در روز چهارشنبه، یعنی همان چیزی که بازار هم اکنون در آن قیمت گذاری شده است، منحرف شود – هم برای این جلسه و هم برای ماه آینده. اگر مقامات بانک مرکزی نیوزلند بخواهند یک افزایش 75 واحدی را روی میز بگذارند و هاوکیش باشند، میتوان انتظار یک کندل بلند را داشت.

در مورد ارز کیوی (NZD/USD)، کاری که بانک مرکزی نیوزلند انجام می‌دهد به چگونگی تغییرات بین المللی ارتباط خواهد داشت. نگرانی‌های مربوط به رکود در حال حاضر غالب هستند و بر ریسک پذیری و قیمت کالاها فشار وارد می‌کنند که هر دو برای kiwi منفی هستند.

چین – انقباض اقتصادی؟

در چین، انتشار آمار تورم ماه ژوئن در آخر این هفته که پس از آمارهای تجاری روز چهارشنبه منتشر میشود، از رویدادهای مهم فارکس این هفته است.

کوچک شدن اقتصاد چین در 3ه ماهه دوم سال 2022
آیا در سه ماهه دوم سال 2022 اقتصاد چین کوچک میشود ؟

چندین شهر چین در این سه ماهه قرنطینه شدیدی را اعمال کردند و سقوط تقاضا در خرده فروشی مشهود بود که در آوریل و می به شدت کاهش یافت. داستان مشابهی نیز در نظرسنجی های تجاری و تولیدات صنعتی وجود داشت. این سوال پیش می‌آید که آیا کل اقتصاد چین در سه ماهه دوم منقبض شده است؟


رویدادهای مهم فارکس این هفته | تورم در امریکا، نرخ بهره بانک انگلستان


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید