بازار فارکس امروز – داده های تورم اتحادیه اروپا و ایالات متحده، افزایش نوسانات با پایان سه ماهه دوم

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز جمعه 9 تیر در بازار فارکس بدانید:

داده‌های تورم ژوئن از منطقه یورو و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم است، امروز توسط فعالان بازار پیش از آخر هفته به دقت دنبال خواهد شد. از آنجایی که این جمعه آخرین روز معاملاتی ژوئن و سه ماهه دوم خواهد بود، تعدیل موقعیت در اواخر روز می تواند نوسانات را افزایش دهد و نوسانات شدید را آغاز کند.

شاخص دلار امریکا DXY

در طی ساعات معاملات آسیایی، PMI تولید NBS در چین اندکی بهبود یافت و از 48.8 در ماه می به 49 در ژوئن رسید. شاخص PMI غیر تولیدی از 54.5 در همان دوره به 53.2 کاهش یافت اما بسیار بالاتر از انتظار بازار 50.8 بود. به نظر می‌رسد که در صبح اروپا با معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده تقریباً بدون تغییر، وضعیت ریسک در صبح اروپا خنثی است. در همین حال، شاخص دلار آمریکا سودهای هفتگی را اندکی زیر 103.50 تثبیت می کند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به راحتی بالای 3.8 درصد پس از صعود روز پنجشنبه باقی می ماند.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سه ماهه اول از 1.3 درصد در برآورد قبلی به 2 درصد افزایش داد. علاوه بر این، ادعاهای اولیه بیکاری هفتگی در ایالات متحده از 265000 به 239000 کاهش یافت. این انتشار داده های خوشبینانه باعث تقویت دلار آمریکا (USD) در جلسه روز پنجشنبه آمریکا شد.

یورو به دلار EUR/USD

روز پنجشنبه، Destatis آلمان گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه (CPI) از 6.1 درصد در ماه مه به 6.4 درصد در ژوئن افزایش یافته است. اگرچه یورو با واکنش اولیه به داده های داغ تورم آلمان در برابر رقبای خود قدرت پیدا کرد، EUR/USD نتوانست جایگاه خود را حفظ کند. تحت فشار قدرت گسترده دلار، EUR/USD در اعماق قلمرو منفی بسته شد و آخرین بار مشاهده شد که چند پیپ بالاتر از 1.0850 معامله می شود.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD روز پنجشنبه قبل از انجام اصلاحات فنی، برای اولین بار در دو هفته گذشته به زیر 1.2600 سقوط کرد. اوایل جمعه، این جفت در فاصله لمسی 1.2600 معامله می شود. دفتر آمار ملی بریتانیا پیشتر گزارش داده بود که تولید ناخالص داخلی با نرخ سالانه 0.2 درصد در سه ماهه اول رشد داشته است که با برآورد قبلی و انتظارات بازار مطابقت دارد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY رالی خود را به بالاترین سطح چند ماهه و بالای 145.00 رساند. داده های ژاپن در اوایل روز جمعه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده توکیو 3.1 درصد به صورت سالانه در ژوئن افزایش یافت که بسیار کمتر از انتظار بازار 3.8 درصدی بود. در یک نکته منفی، تولید صنعتی در ماه می 1.6 درصد کاهش یافت.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه آمریکا به شدت کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود از ماه مارس به 1893 دلار رسید. اگرچه XAU/USD توانست به سرعت این ضررها را پاک کند و بالای 1900 دلار تثبیت کند، اما به دست آوردن کشش در اوایل روز جمعه دشوار است.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین همچنان در محدوده یک هفته ای خود بالای 30000 دلار در نوسان است. پس از کاهش شدید روز چهارشنبه، اتریوم در روز پنجشنبه افزایش های روزانه کمی را ثبت کرد. ETH/USD جایگاه خود را حفظ کرده و بهبود خود را تا 1900 دلار در اوایل روز جمعه افزایش می دهد.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید