بازار فارکس امروز – شرایط نامطلوب دلار آمریکا پیش از سخنرانی فدرال رزرو

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز جمعه 26 خرداد در بازار فارکس بدانید:

شاخص دلار امریکا DXY

دلار آمریکا (USD) در روز پنجشنبه متحمل ضررهای سنگینی در برابر رقبای اصلی خود شد و شاخص دلار آمریکا (DXY) به ضعیف‌ترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته نزدیک به 102.00 رسید. DXY زیان هفتگی خود را در اوایل روز جمعه تثبیت می کند زیرا سرمایه گذاران منتظر نظرات مقامات فدرال رزرو هستند. بررسی اولیه احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان در ماه ژوئن نیز در تقویم اقتصادی امروز ایالات متحده ارائه خواهد شد. در نشست اروپایی، یورواستات اصلاحاتی را در داده های تورم ماه می منتشر خواهد کرد.

ادعاهای اولیه بیکاری هفتگی در ایالات متحده در هفته منتهی به 10 ژوئن به 262,000 رسید که از انتظار بازار 249,000 فراتر رفت. اطلاعات دیگر از ایالات متحده نشان داد که خرده فروشی در ماه مه 0.3 درصد افزایش یافت، در حالی که نظرسنجی تولیدی بانک فدرال رزرو فیلادلفیا از -10.4 در ماه می به -13.7 در ژوئن کاهش یافت. داده‌های مختلط ایالات متحده باعث شد تا یک حرکت دیگر از فروش دلار در سشن معاملاتی آمریکا در روز پنجشنبه آغاز شود.

در همین حال، بانک مرکزی اروپا (ECB) روز پنجشنبه اعلام کرد که طبق انتظار، نرخ های کلیدی را 25 واحد پایه (bps) افزایش داده است. بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی تورم را برای تورم به استثنای انرژی و مواد غذایی، به‌ویژه برای سال‌های 2023 و 2024، با اشاره به شگفتی‌های صعودی گذشته و پیامدهای بازار کار قوی برای سرعت کاهش تورم، تجدید نظر کرد.

یورو به دلار EUR/USD

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنفرانس خبری پس از جلسه، گفت: “با توجه به تغییرات اساسی در سیاست ها، به احتمال زیاد در ماه جولای به افزایش نرخ بهره ادامه خواهیم داد.” تجدیدنظر در تورم در کنار لحن تندرو لاگارد باعث تقویت یورو شد و یورو/دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته به بالای 1.0950 رسید و در اوایل روز جمعه به زیر آن سطح عقب نشینی کرد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

در سشن آسیایی، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تنظیمات سیاست پولی خود را بدون تغییر رها کرد. کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، در اظهار نظر در مورد چشم‌انداز سیاست‌ها، گفت: «واکنش به کاهش نرخ تورم پس از افزایش زودهنگام نرخ‌ها، دشوارتر از واکنش به افزایش نرخ است.» USD/JPY شتاب صعودی داشت و آخرین بار در روز بالای 141.00 بیش از 0.5% افزایش یافت.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD از ضعف گسترده دلار در روز پنجشنبه استفاده کرد و برای اولین بار از آوریل 2022 به بالای 1.2800 رسید. در صبح اروپا، این جفت در محدوده باریکی کمی بالاتر از 1.2800 معامله می شود.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا پس از سقوط به کمترین میزان در سه ماه اخیر به زیر 1930 دلار در روز پنجشنبه به شدت افزایش یافت. کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده موجب تقویت XAU/USD شد و این جفت یک رگه زیان چهار روزه را شکست. اوایل روز جمعه، قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و آخرین بار کمی بالاتر از 1960 دلار معامله شد.

بیت کوین - BTC/USD

پس از افت روز چهارشنبه، بیت کوین در روز پنجشنبه نزدیک به 2 درصد افزایش یافت و در اوایل جمعه در حدود 25500 دلار قرار گرفت. اتریوم علیرغم ثبت رشدهای کوچک در روز پنجشنبه، در تلاش است تا شتاب بازیابی را به دست آورد و همچنان زیر 1700 دلار معامله شود.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید