بازار فارکس امروز – تصمیم درباره نرخ بهره در بریتانیا و سوئیس، داده های سطح متوسط در ایالات متحده

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز پنجشنبه 1 تیر در بازار فارکس بدانید در اینجا آمده است:

بانک ملی سوئیس (SNB) و بانک انگلستان (BoE) بانک های مرکزی بزرگ بعدی خواهند بود که تصمیمات سیاست پولی را در روز پنجشنبه اعلام می کنند. در نیمه دوم روز، داده های هفتگی اولیه ادعاهای بیکاری از ایالات متحده برای انگیزه تازه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تقویم اقتصادی ایالات متحده همچنین شامل شاخص فعالیت ملی شیکاگو فدرال و فروش خانه های موجود در ماه می خواهد بود. جروم پاول، رئیس FOMC، در دومین روز از شهادت نیمه سالانه خود در کنگره در مورد چشم انداز سیاست صحبت خواهد کرد. در نهایت، کمیسیون اروپا داده های اولیه اعتماد مصرف کننده را برای ماه ژوئن منتشر خواهد کرد.

شاخص دلار امریکا DXY

روز چهارشنبه، دلار آمریکا در ساعات معاملاتی آمریکا تحت فشار شدید فروش قرار گرفت. شاخص دلار آمریکا (DXY) یک برد سه روزه را شکست و سودهای هفتگی خود را از بین برد. امروز DXY نسبتاً ساکت و کمی پایین تر از 102.00 باقی مانده است.

پاول در اظهارات آماده شده خود برای ارائه در روز اول شهادت، مجدداً تأکید کرد که تقریباً همه اعضای FOMC انتظار دارند که تا پایان سال افزایش نرخ های بهره “تا حدودی بیشتر” نیاز باشد. پاول افزود: «ما تصمیمات خود را بر اساس داده های دریافتی، پیامدهای چشم انداز و بررسی ریسک ادامه خواهیم داد. به دنبال این اظهارنظرها، شاخص‌های اصلی وال استریت به سمت جنوب حرکت کردند، اما دلار نتوانست از ریسک گریزی سرمایه‌گذاری کند. بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه جولای از ۷۷ درصد قبل از شهادت پاول به ۷۰ درصد کاهش یافت.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD در جلسه اروپا در روز چهارشنبه به زیر 1.2700 سقوط کرد، اما در اواخر روز بازگشتی را تجربه کرد. اوایل پنجشنبه، این جفت در حدود 1.2750 ثابت می ماند. انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره خود را از 4.5 درصد به 4.75 درصد برساند. از آنجایی که کنفرانس مطبوعاتی برگزار نخواهد شد، سرمایه گذاران توجه زیادی به تقسیم آرا و لحن بیانیه سیاست خواهند داشت.

پس از بازگشت سه روزه، USD/CHF با مقاومت نزدیک به 0.9000 مواجه شد و در روز چهارشنبه به سمت 0.8900 کاهش یافت. در صورت صحیح بودن پیش‌بینی ها، SNB نرخ کلیدی خود را 25 واحد افزایش خواهد داد و به 1.75 درصد می‌رساند.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD شتاب صعودی را افزایش داد و به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته، بالای 1.0950 صعود کرد. این جفت به سمت 1.1000 در اوایل پنجشنبه به روند صعودی خود ادامه می دهد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY روز چهارشنبه به بالاترین حد چند ماهه نزدیک به 142.50 رسید، اما در اواخر جلسه آمریکا قدرت خود را از دست داد. این جفت در اوایل پنجشنبه در کانالی باریک زیر 142.00 معامله می شود. آساهی نوگوچی، عضو هیئت مدیره بانک ژاپن (BoJ) استدلال کرد که ین ضعیف از طریق افزایش قیمت ها به خانوارها آسیب می رساند، اما از طریق افزایش سود در خارج از کشور و افزایش گردشگری ورودی به شرکت ها سود می رساند. نوگوچی در ادامه افزود که سیاست پولی مستقیماً نرخ ارز را هدف قرار نمی دهد.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا در روز چهارشنبه به ضعیف‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته به زیر 1920 دلار رسید، اما در بحبوحه کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در اواخر جلسه آمریکا، توانست دوباره رشد کند. با این وجود، XAU/USD برای حفظ جایگاه خود در اوایل روز پنجشنبه مشکل پیدا می‌کند و در محدوده منفی کمی زیر 1930 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین روز پنجشنبه برای اولین بار در دو ماه گذشته به بالای 30000 دلار رسید. در زمان انتشار، BTC/USD تقریباً 1 درصد در روز افزایش یافت و به 30300 دلار رسید. اتریوم در روز چهارشنبه بیش از 5 درصد افزایش یافت و رشد خود را در اوایل پنجشنبه افزایش داد.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید