بازار فارکس امروز – دلار استرالیا با افزایش غیرمنتظره نرخ بهره افزایش یافت، دلار آمریکا پایین آمد

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز سه شنبه 16 خرداد در بازار فارکس بدانید:

به دنبال تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی استرالیا (RBA) مبنی بر افزایش ۲۵ واحد پایه نرخ بهره به ۴.۱ درصد، دلار استرالیا از رقبای خود پیشی گرفت. دلار آمریکا برای یافتن تقاضا تقلا می کند زیرا بازارها احتمال فزاینده ای را برای ثابت ماندن نرخ اصلی فدرال رزرو (Fed) در جلسه بعدی مشاهده می کنند. خرده فروشی از منطقه یورو و شاخص خوش بینی اقتصادی IBD/TIPP از ایالات متحده در تقویم اقتصادی امروز نشان داده خواهد شد.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

برای دومین جلسه متوالی، RBA برخلاف انتظارات بازار حرکت کرد و افزایش نرخ سیاستی خود را انتخاب کرد. در بیانیه سیاست خود، RBA تکرار کرد که هیئت مدیره در عزم خود برای بازگرداندن تورم به هدف مصمم است و افزود که ممکن است به تشدید بیشتر سیاست پولی نیاز باشد. AUD/USD در ساعات معاملاتی آسیا به شدت افزایش یافت و آخرین بار با افزایش بیش از 0.5 درصدی در روز بالای 0.6650 مشاهده شد.

شاخص دلار امریکا DXY

روز دوشنبه، گزارش PMI خدمات ISM نشان داد که رشد بخش خدمات در ماه مه کاهش یافته است. علاوه بر این، این نشریه انقباض در اشتغال این بخش را در کنار کاهش تورم ورودی نشان داد. به نوبه خود، شاخص دلار آمریکا (DXY) تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت و سودهای خود را از بین برد تا روز را ثابت ببندد. در صبح اروپا، DXY در محدوده منفی کمی زیر 104.00 باقی می ماند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، زیان روز دوشنبه را در حدود 3.7 درصد تثبیت می کند.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD روز دوشنبه یک بازگشت دیرهنگام انجام داد و روز بالای 1.0700 بسته شد. اوایل روز سه‌شنبه، این جفت در میان فقدان کاتالیزورهای تازه، در محدوده‌ای محدود بالا و پایین می‌رود. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) روز دوشنبه در هنگام سخنرانی در پارلمان اروپا در بروکسل، بار دیگر تاکید کرد که هیچ مدرک روشنی مبنی بر اوج گرفتن تورم اساسی وجود ندارد.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD اکثر ضررهای روزانه خود را در جلسه روز دوشنبه آمریکا پاک کرد. این جفت در جلسه اروپا کمی زیر 1.2450 ثابت می ماند.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا از کاهش بازدهی ایالات متحده در روز دوشنبه منتفع شد و رشد روزانه ملایمی را ثبت کرد. اوایل سه‌شنبه، XAU/USD در کانال باریکی نزدیک به 1960 دلار در نوسان است.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY در روز دوشنبه به زیر 140.00 شکست و کاهش خود را به سمت 139.00 در ساعات معاملاتی آسیایی روز سه شنبه افزایش داد. کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، پیشتر در روز گذشته گفت که تسهیل کمی و کیفی پولی (QQE) تا رسیدن به هدف تورم ادامه خواهد داشت.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین تحت فشار شدید فروش قرار گرفت و در روز دوشنبه بیش از 5 درصد از دست داد. BTC/USD زیان خود را نزدیک به 25800 دلار در روز سه شنبه تثبیت می کند. اتریوم پس از افت 4 درصدی در روز دوشنبه، به طور خطرناکی نزدیک به 1800 دلار در صبح اروپا باقی می ماند.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید