بازار فارکس امروز – آغاز محتاطانه پیش از انتشار داده های کلیدی ایالات متحده

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز دوشنبه 15 خرداد در بازار فارکس بدانید در اینجا آمده است:

شاخص دلار امریکا DXY

دلار آمریکا در آغاز هفته جدید با افزایش شاخص دلار آمریکا (DXY) بر اساس رشد روز جمعه، جایگاه خود را در برابر رقبای اصلی خود حفظ می کند. با این وجود، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده متفاوت بود که نشان دهنده یک موضع محتاطانه است. امروز داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آوریل و شاخص اعتماد سرمایه‌گذاران Sentix در ژوئن پیش از سفارش‌های کارخانه‌ای در آوریل و انتشار PMI خدمات ISM از ایالات متحده در سند اقتصادی اروپا نمایش داده می‌شوند.

روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ایالات متحده در ماه مه 339,000 افزایش یافته است که با اختلاف زیادی از انتظار بازار 190,000 فراتر رفته است. جزئیات بیشتر این نشریه نشان داد که نرخ بیکاری از 3.4 درصد در آوریل به 3.7 درصد افزایش یافته است. DXY قدرت خود را در پس از گزارش NFP قوی دوباره به دست آورد و بخشی از کاهش هفتگی خود را دوباره دنبال کرد.

در اوایل روز دوشنبه، شاخص همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد و در محدوده مثبت بالای 104.00 باقی می ماند. در این میان، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر بیش از 1 درصد در روز بالای 3.7 درصد افزایش یافته است. با این وجود، CME Group FedWatch Tool نشان می‌دهد که بازارها همچنان با احتمال بیش از 70 درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست خود را در جلسه آتی بدون تغییر باقی می‌گذارد.

نفت WTI

در آخر هفته، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که عربستان سعودی از ماه جولای یک میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش خواهد داد. علاوه بر این، اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) در بیانیه‌ای اعلام کردند که به توافقی دست یافته‌اند که تولید کل را از سال 2024 به 40.46 میلیون بشکه در روز هدف قرار دهند. به دنبال این تحول، قیمت نفت خام در روز دوشنبه افزایش یافت و بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت کاهش یافت. آخرین بار با افزایش نزدیک به 2 درصدی در روز به 73.20 دلار رسید.

دلار امریکا به دلار کانادا USD/CAD

دلار کانادا حساس به کالاها در اوایل روز دوشنبه انعطاف پذیر باقی می ماند و USD/CAD در روز کمی پایین تر از 1.3450 ثابت می ماند.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

در طول ساعات معاملات آسیایی، داده های ژاپن نشان داد که PMI خدمات بانک جیبون از 56.3 در آوریل به 55.9 در ماه می کاهش یافته است. USD/JPY تا حد زیادی این گزارش را نادیده گرفت و هفته جدید را با روند صعودی آغاز کرد. در زمان انتشار، این جفت در محدوده مثبت در حدود 140.50 معامله می شد.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD در روز جمعه زیان بزرگی را ثبت کرد و کاهش خود را در اوایل دوشنبه افزایش داد. این جفت آخرین بار زیر 1.0700 معامله شد.

پوند به دلار GBP/USD

با وجود عقب نشینی روز جمعه، GBP/USD در هفته گذشته با افزایش اندکی مواجه شد. این جفت در صبح اروپا روی عقب می ماند و 1.2400 را آزمایش می کند.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

بانک مرکزی استرالیا (RBA) تصمیمات سیاست پولی خود را در ساعات اولیه معاملات روز سه شنبه آسیا اعلام خواهد کرد. انتظار می رود RBA نرخ بهره اصلی خود را بدون تغییر در 3.85٪ باقی بگذارد. پیش از این رویداد مهم، AUD/USD در حدود 0.6600 در قرمز باقی می ماند.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا در روز جمعه به شدت کاهش یافت و تمام سودهای هفتگی خود را از بین برد. XAU/USD در بحبوحه افزایش بازدهی ایالات متحده و زیر 1950 دلار تحت فشار نزولی قرار می گیرد.

بیت کوین - BTC/USD

پس از یک آخر هفته نامشخص، بیت کوین همچنان در کانالی فشرده کمی زیر 27000 دلار بالا و پایین می رود. اتریوم علیرغم اینکه در آخر هفته به بالاتر از این سطح صعود کرده بود، نتوانست روزانه بالای 1900 دلار بسته شود. ETH/USD در اوایل دوشنبه کاهش یافت و آخرین بار با کاهش نزدیک به 1٪ در روز در 1870 دلار مشاهده شد.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید