بازار فارکس امروز – انتشار داده های سطح بالا از اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای افزایش نوسانات

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز پنجشنبه، 11 خرداد در بازار فارکس بدانید:

علیرغم جو خوش‌بینانه بازار، دلار آمریکا (USD) حرکت صعودی خود را در نیمه دوم هفته حفظ کرده است. یورواستات ارقام تورم ماه مه را در جلسه اروپا منتشر خواهد کرد و بانک مرکزی اروپا نیز حساب های جلسه سیاست پولی ماه می را منتشر خواهد کرد. در نیمه دوم روز، تغییرات اشتغال ADP برای ماه مه، داده های هفتگی اولیه ادعاهای بیکاری وزارت کار ایالات متحده و نظرسنجی PMI تولید ISM در سند اقتصادی ایالات متحده نمایش داده می شود.

شاخص دلار امریکا DXY

پس از گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) مبنی بر اینکه تعداد فرصت‌های شغلی در آخرین روز کاری ماه آوریل به 10.1 میلیون نفر رسیده است، شاخص دلار آمریکا (DXY) به قوی‌ترین سطح خود از اواسط مارس به بالای 104.50 رسید. (9.74 میلیون در مارس و پیش بینی بازار 9.37 میلیون). در همین حال، فدرال رزرو در کتاب بژ خود خاطرنشان کرد که تغییرات کمی در فعالیت های اقتصادی کلی در آوریل و اوایل ماه مه رخ داده است. در ادامه این نشریه آمده است: «قیمت‌ها در طول دوره گزارش نسبتاً افزایش یافت، اگرچه نرخ افزایش در بسیاری از مناطق کاهش یافت.

سرمایه گذاران اواخر چهارشنبه پس از تصویب لایحه ای مبنی بر تعلیق سقف بدهی تا اول ژانویه 2025 توسط مجلس نمایندگان نفس راحتی کشیدند. DXY به دنبال این تحول از بالاترین سطح روزانه عقب نشینی کرد اما در محدوده مثبت بسته شد. از سوی دیگر، شاخص‌های عمده سهام در ایالات متحده که قبل از رای‌گیری بسته شدند، زیان‌هایی را ثبت کردند در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده توانست به 3.7 درصد بهبود یابد. اوایل روز پنجشنبه، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده ثابت است در حالی که بازدهی 10 ساله نزدیک به 3.7٪ باقی می ماند. همچنین شایان ذکر است که پاتریک هارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا (فدرال رزرو) و فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو، هر دو روز چهارشنبه گفتند که طرفدار نادیده گرفتن افزایش نرخ در جلسه بعدی هستند. با این حال، به نظر نمی رسد فعلاً این اظهارنظرها تأثیر منفی بر ارزش دلار داشته باشد.

یورو به دلار EUR/USD

تحت فشار قدرت گسترده دلار، EUR/USD در روز پنجشنبه در پایین تر از 1.0700 معامله می شود. پیش‌بینی می‌شود که شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده سالانه در منطقه یورو در ماه می 6.3 درصد افزایش یابد، در حالی که در آوریل 7 درصد افزایش داشته است.

پوند به دلار GBP/USD

پس از بسته شدن سه روز اول معاملات هفته در قلمرو مثبت، GBP/USD کشش خود را از دست داد و شروع به کاهش به سمت 1.2400 در اوایل جلسه اروپا کرد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY در روز پنج شنبه دوباره کشش خود را به دست آورد و به سمت 140.00 پیش رفت. داده های ژاپن در اوایل روز نشان داد که مخارج سرمایه در سه ماهه اول 11 درصد افزایش یافته است که بسیار بالاتر از انتظار بازار برای افزایش 5.5 درصدی بود.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا روز چهارشنبه به بالای 1970 دلار صعود کرد اما بخش بزرگی از رشد روزانه خود را قبل از بسته شدن اندکی بالای 1960 دلار از بین برد. XAU/USD در صبح اروپا تحت فشار نزولی متوسط باقی می ماند و نزدیک به اواسط 1950 دلار معامله می شود.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین در روز پنجشنبه به کاهش خود ادامه می دهد و آخرین بار با کاهش 1.5 درصدی در روز در حدود 26800 دلار مشاهده شد. اتریوم در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد از دست داد و کاهش قیمت خود را به 1850 دلار افزایش داد.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید