بازار فارکس امروز – انتظار برای انتشار تورم مصرف کننده دسامبر

آنچه که باید در امروز جمعه، 27 ژانویه (7 بهمن) در بازار فارکس بدانید:

  • شاخص دلار آمریکا DXY در روز پنجشنبه به دنبال انتشار داده‌های قوی اقتصاد کلان از ایالات متحده، موفق شد رشدهای روزانه کمی را ثبت کند، اما به نظر می‌رسد در اوایل روز جمعه در تقلا است تا حرکت صعودی بیشتری را به دست آورد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا بالای 3.5 درصد ثابت است و معاملات آتی شاخص سهام آمریکا در روز پس از افزایش روز پنج شنبه اندکی کاهش یافته است.
  • امروز پیش از تعطیلات آخر هفته، داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) از ایالات متحده توسط فعالان بازار به دقت مشاهده خواهد شد. ارقام مخارج شخصی و درآمد شخصی برای ماه دسامبر نیز در فهرست اقتصادی ایالات متحده در کنار فروش خانه های معلق و شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (نهایی) برای ژانویه نمایش داده می شود.
  
  • دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده روز پنجشنبه گزارش داد که اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه 2.9 درصد در سه ماهه چهارم رشد داشته است. اگرچه این رقم ضعیف تر از رشد 3.2 درصدی ثبت شده در سه ماهه قبل بود، اما از انتظار بازار 2.6 درصد فراتر رفت. اطلاعات دیگر از ایالات متحده نشان می دهد که مطالبات اولیه بیکاری هفتگی از 192 هزار به 186 هزار کاهش یافته است و سفارشات کالاهای بادوام در دسامبر 5.6 درصد افزایش یافته است، در حالی که تحلیلگران 2.5 درصد تخمین می زنند. با این حال، این آمار خوش‌بینانه تأثیر چندانی بر قیمت‌گذاری بازار چشم‌انداز نرخ بهره فدرال رزرو نداشتند. بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، هنوز تقریباً 70 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو پس از افزایش 25 واحدی نرخ بهره در فوریه و مارس، در حالت تعلیق بماند.
  • EUR/USD در روز پنج‌شنبه یک رگه برد ثابت را شکست و در اوایل جمعه کمی کاهش یافت. این جفت آخرین بار در حدود 1.0870 معامله شد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) قرار است در ساعت 10:30 به وقت گرینویچ سخنرانی میکند، اما بعید است که وی در مورد این سیاست اظهارنظر کند زیرا “دوره آرام” از قبل آغاز شده است.
  • GBP/USD تحت فشار نزولی ملایمی قرار گرفت و در ساعات معاملات آسیایی پس از بسته شدن تقریباً بدون تغییر در روز پنجشنبه، به زیر 1.2400 سقوط کرد. رویترز گزارش داد که جرمی هانت وزیر خزانه داری بریتانیا روز جمعه خواهد گفت که با رشد ضعیف بهره وری کشور از جمله با استفاده از اصلاحات مالی پس از برگزیت برای جذب سرمایه گذاری بیشتر در اقتصاد تلاش خواهد کرد.
  • USD/JPY موفق به صعود شد و آخرین بار در روز کمی بالاتر از 130.00 تغییر کرد. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن (نخست‌وزیر) روز جمعه در نشستی گفت که تصمیم بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در دسامبر، یک ترفند عملیاتی برای تقویت و حفظ اثرات تسهیل‌کننده پولی است. با این حال، به نظر نمی رسد که این اظهار نظر تأثیر قابل توجهی بر ارزش ین ژاپن داشته باشد. در اوایل روز، داده های ژاپن نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده توکیو در ژانویه از 4 درصد در دسامبر به 4.4 درصد به صورت سالانه افزایش یافت.
  • قیمت طلا در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به سمت جنوب رفت و بخش بزرگی از سود هفتگی خود را در روز پنجشنبه از بین برد. در زمان انتشار، XAU/USD به صورت روزانه کمی بالاتر از 1920 دلار معامله می‌شد.
  • به نظر می رسد بیت کوین پس از صعود قاطع روز چهارشنبه با قیمت حدود 23000 دلار وارد مرحله تثبیت شده است. اتریوم در روز پنجشنبه نزدیک به 1 درصد از دست داد و در اوایل جمعه به روند کاهشی خود ادامه داد. ETH/USD آخرین بار با کاهش بیش از 1% در روز به 1580 دلار مشاهده شد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید