بازار فارکس امروز – پس از اصلاح روز دوشنبه، دلار آمریکا دوباره جایگاه خود را به دست آورد

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا آنچه که باید در بازار فارکس در روز سه شنبه 28 فوریه (9 اسفند) بدانید آمده است:

  • تغییر مثبتی که شاهد خلق و خوی ریسک بود و انتشار داده‌های اقتصاد کلان ترکیبی از ایالات متحده بر دلار آمریکا (USD) تأثیر گذاشت و شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز دوشنبه یک رگه برنده چهار روزه را شکست. در اوایل روز سه‌شنبه، DXY به سودهای بهبودی اندک چسبیده است زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نظرسنجی اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس در ماه فوریه هستند. سند اقتصادی ایالات متحده همچنین داده های تراز تجاری ژانویه را ارائه خواهد کرد و آمار کانادا نیز رقم تولید ناخالص داخلی را برای سه ماهه چهارم منتشر خواهد کرد. قرار است چند تن از سیاستگذاران بانک انگلستان بعداً در جلسه سخنرانی کنند.
  • اداره سرشماری ایالات متحده روز دوشنبه گزارش داد که سفارشات کالاهای بادوام در ماه ژانویه 4.5 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است، در حالی که انتظار بازار برای 4 درصد کاهش داشته است. اگرچه داده‌های دیگر از ایالات متحده نشان می‌دهد که فروش خانه‌های معلق در ژانویه 8.1 درصد افزایش یافته است، اما دلار آمریکا برای یافتن تقاضا با جریان‌های ریسک بر بازارهای مالی مشکل داشت. در اوایل صبح روز سه‌شنبه اروپا، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده ثابت بود در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به دنبال عقب نشینی ملایم روز دوشنبه به بالای 3.9 درصد رسید.
  • EUR/USD از ضعف گسترده دلار استفاده کرد و در روز دوشنبه بیش از 50 پیپ افزایش یافت. با این حال، به نظر می رسد این جفت ارز در تلاش است تا شتاب بهبود خود را حفظ کند و آخرین بار در محدوده منفی کمی زیر 1.0600 معامله شد.
  • با تقویت حال و هوای بهبود بازار، GBP/USD افزایش یافت و در روز به بالای 1.2000 بسته شد. این جفت در اوایل روز سه شنبه در مرحله تثبیت زیر 1.2050 باقی می ماند. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که توافق اولیه پروتکل ایرلند شمالی را اصلاح کرده و بر روی یک “چارچوب” جدید با اتحادیه اروپا به توافق رسیده‌اند.
  • USD/JPY علیرغم فشار فروش پیرامون دلار در روز دوشنبه توانست بالای 136.00 نگه دارد. در طول ساعات معاملات آسیایی، ریوزو هیمینو، معاون بانک ورودی ژاپن (BoJ) مجدداً تأکید کرد که آنها باید با سیاست پولی خود و به حمایت از اقتصاد ادامه دهند. هیمینو افزود: «ما باید درباره جزئیات سیاست خروج تنها زمانی بحث کنیم که دستیابی پایدار و پایدار به هدف قیمتی BoJ در چشم باشد.
  • داده‌های نیوزلند اوایل سه‌شنبه نشان داد که شاخص اعتماد تجاری ANZ از -52 در ژانویه به -43.3 در فوریه بهبود یافته است که بهتر از انتظار بازار برای -61 بوده است. NZD/USD نتوانست از داده‌های خوش‌بینانه استفاده کند و آخرین بار در محدوده منفی کمی زیر 0.6150 معامله شد.
  • خرده فروشی در استرالیا در ژانویه بهبود یافت و پس از کاهش 3.9 درصدی دسامبر، 1.9 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت. اگرچه AUD/USD با واکنش اولیه به این داده ها بالاتر رفت، اما در صبح اروپا کشش خود را از دست داد و شروع به کاهش به سمت 0.6700 کرد.
  • پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد کانادا پس از رشد 0.7 درصدی در سه ماهه قبل، در سه ماهه چهارم 0.2 درصد به صورت سه ماهه منقبض شود. پیش از گزارش تولید ناخالص داخلی، USD/CAD در محدوده باریکی کمی زیر 1.3600 نوسان دارد.
  • قیمت طلا در روز دوشنبه با افزایش اندکی همراه شد، زیرا کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا محدود باقی ماند. XAU/USD در اوایل جلسه اروپا به 1810 دلار کاهش یافت.
  • بیت کوین نتوانست حرکت قاطعی در هر دو جهت انجام دهد و اولین روز معاملاتی هفته را تقریباً بدون تغییر بسته است. BTC/USD در اوایل روز سه شنبه تحت فشار نزولی متوسط باقی می ماند و زیر 23500 دلار معامله می شود. اتریوم (ETH/USD) پس از ثبت ضررهای جزئی در روز دوشنبه، همچنان به سمت 1600 دلار کاهش می یابد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید