بازار فارکس امروز – دلار آمریکا پس از صعود قوی روز جمعه به مسیر خود ادامه می دهد

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در بازار فارکس روز دوشنبه 27 فوریه (8 اسفند) بدانید در اینجا آمده است:

  • دلار آمریکا در اوایل روز دوشنبه پس از ثبت رشدهای چشمگیر پس از آمارهای تورم قوی تر از حد انتظار PCE در روز جمعه، در برابر رقبای اصلی خود مقاوم می ماند. نظرسنجی احساسات مصرف کننده و کسب و کار از منطقه یورو توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد بود. بعداً در روز، سند اقتصادی ایالات متحده اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام و در انتظار فروش خانه را برای ژانویه ارائه خواهد کرد.
  • دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی (PCE) که معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم است، با افزایش ماهانه 0.6 درصدی به 4.7 درصد در ژانویه از 4.6 درصد در فوریه افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا (DXY) در ساعات معاملاتی آمریکا افزایش یافت و برای اولین بار از اوایل ژانویه به بالای 105.00 صعود کرد. پس از یک کاهش دو روزه، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده دوباره قدرت خود را به دست آورد و به سمت 4 درصد پیش رفت. در اوایل روز دوشنبه، DXY کمی کمتر از 105.50 درصد آرام می ماند و بازده اوراق قرضه T 10 ساله ایالات متحده در حدود 3.95 درصد حرکت می کند. در همین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در صبح اروپا پس از گرانی که در شاخص های اصلی وال استریت پیش از آخر هفته شاهد بودیم، ثابت شد.
  • EUR/USD در هفته گذشته بیش از 100 پیپ از دست داد و در اوایل دوشنبه به نزول خود ادامه داد. این جفت آخرین بار در پایین ترین سطح خود از 6 ژانویه در 1.0535 معامله شد. پیش از پایان هفته، عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه تصویب کرده است که شامل ممنوعیت‌های تجاری جدید و محدودیت‌های صادراتی می‌شود. کمیسیون اروپا امارهای شاخص احساسات اقتصادی، جو کسب و کار و شاخص احساسات مصرف کننده را برای ماه فوریه در اواخر جلسه منتشر خواهد کرد.
  • GBP/USD در روز جمعه به پایین‌تر سقوط کرد و تا آخر هفته به شدت کاهش یافت. این جفت تحت فشار نزولی متوسط باقی می ماند و در محدوده منفی زیر 1.1950 در صبح اروپا معامله می شود. روزنامه تایمز روز یکشنبه گزارش داد که ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا ممکن است «امتیازات قابل توجهی» را در یک توافق احتمالی برگزیت دریافت کرده باشد. دومینیک راب معاون نخست وزیر بریتانیا روز یکشنبه به لورا کوئنسبرگ از بی بی سی گفت که دولت در مذاکرات با اتحادیه اروپا «پیشرفت بزرگی» داشته است. با این حال، به نظر نمی رسد که این تحولات در حال حاضر به پوند استرلینگ کمک کند تا تقاضا را پیدا کند.
  • USD/JPY به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته و بالای 136.00 روز جمعه رسید. این جفت در یک کانال نسبتا فشرده در حدود 136.50 روز دوشنبه نوسان می کند. کازوئو اوئدا، رئیس منتخب بانک ژاپن (BoJ) اوایل روز گذشته گفت که ادامه تسهیل پولی مناسب است و خاطرنشان کرد که با انجام این کار می‌توان به تورم 2 درصدی دست یافت.
  • قیمت طلا هفته گذشته هر روز کاهش داشت و در پایین ترین سطح خود از اواخر دسامبر بسته شد. XAU/USD تحت فشار نزولی متوسط باقی می‌ماند، اما می‌تواند همچنان سطح 1800 دلار را حفظ کند.
  • بیت کوین در روز جمعه بیش از 3 درصد از دست داد و روز شنبه قبل از انجام اصلاحات فنی در روز یکشنبه آرام ماند. BTC/USD آخرین بار در حدود 23,400 دلار در حال حرکت به طرفین بود. اتریوم در روز یکشنبه نزدیک به 3 درصد رشد کرد و 1600 دلار را پس گرفت. اوایل دوشنبه، ETH/USD اندکی زیر 1650 دلار ثابت نگه داشته می شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید