پیش نمایش گزارش تورم PCE: تورم ایالات متحده و اقدامات احتمالی فدرال رزرو

اقتصاد امریکا
  • آمار شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو (Fed)، توسط دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) در روز جمعه، 24 فوریه در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.

در گزارش تورم PCE از فدرال رزرو چه انتظاری داریم؟

  • شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی، بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، قرار است در ژانویه به طور ماهانه 0.4 درصد افزایش یابد که کمی بیشتر از رشد قبلی 0.3 درصدی گزارش شده برای دسامبر 2022 است.
  • شاخص قیمت سالانه Core PCE برای ژانویه 4.3 درصد پیش‌بینی شده است که نسبت به 4.4 درصد گزارش شده در دسامبر 22 کمتر است. این کمترین نرخ رشد سالانه از اکتبر 2021 بود.
  • در همین حال، انتظار می‌رود که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در ماه ژانویه 0.5 درصد رشد کند، در حالی که سالانه، اجماع بازار کمی پایین‌تر در 4.9 درصد پیش‌بینی می‌کند، که کمی کمتر از 5.0 درصد ثبت شده در دسامبر است.
  • افزایش در ارقام ماهانه عمدتاً به دلیل داده‌های بالقوه قوی درآمد شخصی و هزینه‌های شخصی انتظار می‌رود. این گزارش قرار است تأیید کند که مصرف‌کننده ایالات متحده همچنان زنده است و پیش از این نشان داده بود که اقتصاد در پایان سال 2022 کند شده است.
  • فدرال رزرو ایالات متحده این آمار را به دقت تماشا می کند. اما مقامات مکرراً گفته‌اند که PCE اصلی معمولاً شاخص بلندمدتی بهتری از سمت‌سوی تورم ارائه می‌کند، زیرا قیمت‌هایی را که می‌توانند در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر نوسان داشته باشند را نادیده میگیرد.
  • علاوه بر این، سرمایه گذاران نظرات فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو و لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند را به دقت بررسی خواهند کرد، به ویژه پس از اینکه مستر در هفته گذشته گفت: “من یک مورد اقتصادی قانع کننده برای افزایش نیم واحدی نرخ در جلسه گذشته دیدم”.

تحلیلگران Credit Suisse تجزیه و تحلیل می کنند که چگونه انتشار داده ها ممکن است انتظارات سیاست فدرال رزرو را تغییر دهد:

  • ما پیش‌بینی می‌کنیم که شتابی فراتر از اجماع هم در PCE اصلی و هم در PCE اصلی، از 0.1% MoM و 0.3% MoM در دسامبر به 0.6% MoM و 0.5% MoM برسد. در صورت تحقق، این خوانش‌ها به‌عنوان تقویت کننده ریسک‌های سیاست‌های هاوکیش (تندروانه) فدرال رزرو تلقی می‌شوند و در حاشیه ممکن است وزن بیشتری را برای سناریوی افزایش 50 واحدی در مارس ایجاد کند.
  • در عین حال، آمار ضعیف‌تر از حد انتظار، نسبت به اجماع تندروانه تر، غافلگیری قابل‌توجه‌تری را نشان می‌دهد، و به همین دلیل باید به عنوان یک ریسک تاکتیکی در نظر گرفته شود.

گزارش شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی چه زمانی خواهد بود و چگونه می تواند بر EUR/USD تاثیر بگذارد؟

  • گزارش تورم PCE برای انتشار در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ در 24 فوریه برنامه ریزی شده است. در شرایطی که حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده قوی و داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) داغ است، افزایش بیش از حد انتظار در ماهانه Core PCE می تواند تقویت شود.
  • انتظار می رود سه افزایش دیگر نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری وجود داشته باشد. شایان ذکر است که اقتصاددانان گلدمن ساکس در اوایل این ماه گفتند که آنها اکنون پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نشست‌های مارس، می و ژوئن هر کدام 25 واحد پایه (bps) نرخ‌ها را افزایش دهد. این غول بانکی ایالات متحده قبلاً پیش از این تنها دو افزایش نرخ بهره را پیش بینی کرده بود.
  • در نتیجه، دلار آمریکا می‌تواند شاهد صعودی تازه باشد و زخم های جفت EUR/USD را عمیق‌تر کند. جفت ارز اصلی در روز سه شنبه به پایین ترین سطح تقریباً یک هفته اخیر در 1.0612 رسید.
  • در مقابل، داده‌های ضعیف تورم PCE می‌تواند آب سردی را بر افزایش انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره وارد کند. این می تواند شتاب بهبود مستمر در گرین بک را بشکند. با این حال، احتمالاً واکنش بازار محدود باقی خواهد ماند زیرا سرمایه گذاران منتظر گزارش بازار کار فوریه و داده های CPI برای نکات تازه در مورد چشم انداز انقباض فدرال رزرو هستند.
  • Dhwani Mehta یک چشم انداز فنی مختصر برای این جفت ارائه می دهد و توضیح می دهد: “EUR/USD از خط حمایت روزانه حیاتی در 1.0578 دفاع می کند که به سمت نمایش تورم PCE ایالات متحده می رود. میانگین متحرک 21 روزه (DMA) در آستانه قطع 50 DMA از بالا است که در صورت تحقق می تواند تلاقی خرس را تأیید کند. شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) محدوده خود را زیر خط وسط نگه می دارد.
  • در مواجهه با این شاخص‌های فنی، این جفت ارز همچنان در معرض ریسک‌های نزولی قرار می‌گیرد، به طوری که تست علامت روانی 1.0550 در شکست پایدار زیر حمایت خط روند نزولی فوق‌الذکر اجتناب‌ناپذیر بنظر میرسد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید