بازار فارکس امروز – پیش از انتشار اطلاعات کلیدی ایالات متحده، بازارها همچنان متلاطم هستند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز جمعه 24 فوریه (5 اسفند) در بازار فارکس بدانید در اینجا آمده است:

  • اگرچه دلار آمریکا در روز پنجشنبه موفق شد در برابر رقبای اصلی خود انعطاف‌پذیر بماند، اما به نظر می‌رسد در آخرین روز معاملاتی هفته، شتاب صعودی خود را از دست داده است. داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA)، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو ایالات متحده، در سند اقتصادی ایالات متحده در کنار ارقام مخارج شخصی و درآمد شخصی برای ماه فوریه ارائه خواهد شد. داده‌های فروش خانه جدید ژانویه و Fedspeak نیز از نزدیک توسط فعالان بازار مشاهده خواهند شد.
  • BEA روز پنجشنبه اعلام کرد که رشد سالانه واقعی تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه چهارم را از 2.9 درصد به 2.7 درصد بازبینی کرده است. نکته مثبت این است که مطالبات اولیه بیکاری هفتگی برای ششمین هفته متوالی زیر 200000 باقی ماند و به سرمایه گذاران شرایط سخت بازار کار را یادآوری کرد. پس از این داده ها، شاخص دلار آمریکا (DXY) بالاتر رفت، اما وضعیت بهبود یافته بازار، همانطور که با افزایش قابل توجه شاخص های اصلی وال استریت منعکس شد، صعود DXY را محدود کرد. در همین حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز پنجشنبه نزدیک به 1 درصد از دست داد و اوایل جمعه به زیر 3.9 درصد کاهش یافت.
  • EUR/USD در روز پنجشنبه زیان های کوچکی را ثبت کرد. این جفت در مرحله تثبیت در حدود 1.0600 در اوایل جلسه اروپا باقی می ماند. داده‌های آلمان نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم به میزان 0.4 درصد در مقایسه با برآورد اولیه -0.2 درصد کاهش یافته است.
  • به دنبال برخی نوسانات در ساعات معاملاتی آسیا، USD/JPY در صبح اروپا در زیر 135.00 ثابت باقی می ماند. کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BoJ) روز جمعه گفت که ین ضعیف ژاپن برای صادرات، گردشگری ورودی و برخی بخش‌های خدماتی خوب است. با این حال، Ueda همچنین اذعان کرد که ین ضعیف تأثیر منفی بر خانوارها گذاشته است. اوئدا ادامه داد: «اگر تورم به سمت هدف 2 درصد پیش رفت، باید سیاست را تغییر دهیم.
  • GBP/USD برای دومین بار متوالی در محدوده منفی در روز پنجشنبه بسته شد اما توانست بالای 1.2000 باقی بماند. این جفت ارز در اوایل روز جمعه نسبتاً ساکت می مانند.
  • قیمت طلا روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح خود در سال 2023 زیر 1820 دلار رسید، اما در بحبوحه عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه آمریکا، زیان روزانه خود را پاک کرد. XAU/USD در روز جمعه در حدود 1825 دلار حرکت می کند.
  • بیت کوین در روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت و در اوایل جمعه به نزول خود ادامه داد. BTC/USD آخرین بار در حدود 23900 دلار معامله شد. اتریوم روز پنجشنبه زیان های کوچکی را ثبت کرد و شتاب بازیابی خود را نزدیک به 1700 دلار از دست داد. در صبح روز جمعه اروپا، ETH/USD ثابت در روز با 1650 دلار معامله می شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید