لبخند دوباره EUR/USD و بازپس گیری منطقه 1.0700

  • پس از پایین‌ترین سطح در نزدیکی 1.0670 در روز سه‌شنبه، EUR/USD موفق شد کمی تعادل را به دست آورد و در روز چهارشنبه به سمت بالاتر از رقم 1.0700 حرکت کند.

EUR/USD: هدف بعدی 1.0800 است

  • EUR/USD با سودهای مناسب معامله می شود و منطقه 1.0750 را پس از فشار فروش مجدد دلار بازپس می گیرد.
  • بال‌های اضافی برای حرکت صعودی در این جفت همچنین ناشی از افزایش اشتهای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های مرتبط با ریسک در شرایطی است که به نظر می‌رسد فعالان بازار به طور کامل نتایج قوی اخیر از گزارش مشاغل ایالات متحده و همچنین اظهارات رئیس پاول در مورد آن را ارزیابی کرده‌اند.
  • حرکت صعودی روزانه همچنین حمایتی را در بازده باند 10 ساله آلمان پیدا می‌کند که در میان چهارمین صعود متوالی روزانه خود به سطح 2.40% نزدیک می‌شود.
  • هیچ چیز قابل ذکری در بورس اروپا به جز کاهش ماهانه 0.2 درصدی خرده فروشی در ایتالیا در ماه دسامبر وجود ندارد. (بر اساس سالانه، فروش 3.4٪ افزایش یافته است.)
  • در تقویم اقتصادی ایالات متحده، برنامه های وام مسکن MBA و موجودی های عمده فروشی امروز ارائه می شود. علاوه بر این، جی ویلیامز فدرال نیویورک (رای دهنده دائم، میانه رو)، FOMC M.Barr (رای دهنده دائم، مرکزگرا) و FOMC C.Waller (رای دهنده دائم، شاهین) نیز قرار است سخنرانی کنند.

امروز چه چیزی را در مورد یورو باید جستجو کرد ؟

  • به نظر می رسد EUR/USD پس از رسیدن به کف در منطقه 1.0670 در روز سه شنبه، و در واکنش به از دست دادن کشش صعودی در اطراف دلار، بهبود مناسبی را آغاز کرده است.
  • در همین حال، پرایس اکشن در اطراف ارز اروپایی باید به تبعیت از پویایی دلار و همچنین حرکت‌های بالقوه بعدی از سوی بانک مرکزی اروپا پس از اینکه بانک مرکزی در نشست هفته گذشته خود 50 واحد ارائه کرد، ادامه یابد.
  • به منطقه یورو برگردیم، اکنون به نظر می‌رسد نگرانی‌های مربوط به رکود کاهش یافته است، که در عین حال به عنوان یک محرک مهم در حفظ بهبود مداوم ارز واحد و همچنین لحن تندروانه (هاوکیش) بانک مرکزی اروپا باقی مانده است.
  • مسائل برجسته دیگر : ادامه چرخه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در بحبوحه گمانه زنی های رو به کاهش برای رکود در منطقه و همچنان تورم بالا. تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر چشم انداز رشد و چشم انداز تورم در منطقه. خطرات ناشی از افزایش تورم.

سطوح کلیدی EUR/USD

تا کنون، این جفت ارز 0.28% در 1.0753 افزایش یافته است و انتظار می رود که به سد صعودی بعدی در 1.1032 (بالاترین قیمت 2 فوریه 2023) و سپس 1.1100 (سطح دور) و در نهایت 1.1184 (بالاترین هفته 31 مارس 2022) برسد. از سوی دیگر، افت به زیر 1.0697 (پایین ترین قیمت ماهانه 7 فوریه) 1.0669 (SMA 55 روزه) را در مسیر تا 1.0481 (کمترین قیمت 6 ژانویه 2023) هدف قرار می دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید