بازار فارکس امروز – دلار پیش از داده‌های سطح متوسط، سودهای خود را حفظ میکند

آنچه که باید در روز سه شنبه 31 فوریه (11 بهمن) در بازار فارکس بدانید:

  • شاخص دلار DXY پس از بسته شدن سه روز معاملاتی گذشته در قلمرو مثبت، در اوایل روز سه‌شنبه بالای 102.00 ثابت ماند. پس از احساسات کاهش ریسک در روز دوشنبه، بازارها همچنان محتاط هستند و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در آن روز نسبتاً کاهش یافته است.
  • امروز یورواستات تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم را برای منطقه یورو منتشر خواهد کرد. بعداً امروز، داده های تولید ناخالص داخلی نوامبر از کانادا، شاخص اعتماد مصرف کننده CB ایالات متحده و ارقام شاخص قیمت مسکن نوامبر ایالات متحده در سند اقتصادی ایالات متحده نشان داده خواهد شد.
  • صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرد که انتظار دارد اقتصاد جهانی در سال 2023 به میزان 2.9 درصد و در سال 2024 به 3.1 درصد در بحبوحه کاهش قیمت بنزین و بازگشایی چین رشد کند. در همین حال، داده های چین نشان داد که PMI تولیدی NBS در ژانویه به 50.1 افزایش یافت و PMI غیر تولیدی از 41.6 در دسامبر به 54.4 بهبود یافت. هر دوی این خوانش‌ها بهتر از تخمین‌های تحلیلگران بود، با این وجود شاخص ترکیبی شانگهای برای به دست آوردن کشش تقلا کرد.
  • اداره آمار استرالیا گزارش داد که خرده فروشی 3.9 درصد به صورت ماهانه در دسامبر کاهش یافته است، که انتظار بازار را برای کاهش 0.3 درصدی با حاشیه زیادی از دست داده است. رویترز در یک نکته مثبت گزارش داد که وزرای تجارت استرالیا و چین قرار است هفته آینده یک نشست مجازی برگزار کنند. با این وجود، AUD/USD تحت فشار داده‌های ناامیدکننده به سمت جنوب چرخید و آخرین بار با کاهش 0.4% در روز در 0.7030 مشاهده شد.
  • NZD/USD در عقب می ماند و در محدوده منفی نزدیک به 0.6450 معامله می شود. در ساعات سشن آسیا، کریس هیپکینز، نخست وزیر جدید نیوزلند، تغییر کابینه را اعلام کرد و باعث شد NZD جذابیت خود را از دست بدهد.
  • EUR/USD روز دوشنبه در محدوده منفی بسته شد و به نظر می رسد که در اوایل صبح اروپا در نزدیکی 1.0850 وارد مرحله تثبیت شده است. داده‌های آلمان نشان می‌دهد که خرده‌فروشی در ماه دسامبر به دنبال افزایش 1.9 درصدی ثبت‌شده در نوامبر، 5.3 درصد کاهش یافته است.
  • GBP/USD پس از نزول روز دوشنبه، شرایط دشواری برای بازگشت به بازار دارد و آخرین بار در روز در حدود 1.2350 معامله شد.
  • قیمت طلا در اوایل روز سه شنبه تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت و به پایین ترین سطح خود در یک هفته اخیر نزدیک به 1910 دلار رسید. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از افزایش بیش از 1 درصدی در روز دوشنبه، بالای 3.5 درصد ثابت می ماند و به XAU/USD اجازه نمی دهد زیان خود را پاک کند.
  • USD/JPY در یک کانال فشرده کمی بالاتر از 130.00 نوسان می کند. شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن گفت که افزایش دستمزدها برای دولت و بانک ژاپن (BoJ) مهم است. وزیر افزود: هنوز زود است که قضاوت کنیم که آیا بیانیه مشترک نیاز به بازنگری دارد یا خیر.
  • بیت کوین BTC/USD در روز دوشنبه نزدیک به 4 درصد از دست داد و به نظر می رسد اوایل سه شنبه به زیر 23000 دلار رسیده است. اتریوم پس از افزایش روز یکشنبه نتوانست رشد کند و در اولین روز معاملاتی هفته 5 درصد سقوط کرد. با این حال، ETH/USD به راحتی بالای 1500 دلار نگه می‌دارد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید