بازار فارکس امروز – بازارها قبل از FOMC Minutes متلاطم هستند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز چهارشنبه 22 فوریه (3 اسفند) در بازار فارکس بدانید:

  • در اواسط هفته و در حالی که سرمایه گذاران منتظر کاتالیزور مهم بعدی هستند، فعالیت های پرتلاطم بازار ادامه دارد. نظرسنجی IFO از آلمان در سند اروپا در روز چهارشنبه نمایش داده خواهد شد. در اواخر جلسه آمریکا، فدرال رزرو آمریکا صورتجلسه اولین نشست سیاستگذاری خود در سال را منتشر خواهد کرد. فعالان بازار همچنین نظرات مقامات بانک مرکزی را زیر نظر خواهند داشت.
  • در میان تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در روز سه‌شنبه، جریان‌های امن بر بازارهای مالی تسلط یافتند و شاخص‌های اصلی وال استریت متحمل زیان‌های سنگین شدند. به نوبه خود، دلار آمریکا توانست جایگاه خود را در برابر رقبای اصلی خود حفظ کند و شاخص دلار آمریکا DXY با شکست کندل دو روزه در بالای 104.00 بسته شد. در همین حال، داده های ایالات متحده نشان داد که S&P Global Services PMI به شدت بهبود یافته و از 46.8 در ژانویه به 50.5 در اوایل فوریه رسیده است. با حمایت از داده های خوش بینانه، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده رشد خود را افزایش داد و در روز سه شنبه به بالاترین سطح خود از اوایل نوامبر تا 3.96% رسید و در اوایل روز چهارشنبه به سمت 3.9% عقب نشینی کرد.
  • در سشن معاملات آسیایی، بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) اعلام کرد که نرخ بهره خود را 50 واحد پایه افزایش داده و به 4.75 درصد همانطور که انتظار می رفت، رسید. در بیانیه سیاست خود، RBNZ اشاره کرد که افزایش 50 و 75 bps در طول جلسه مورد بحث قرار گرفت، اما نشان داد که پیش‌بینی نرخ پایانه برای ژوئن 2023 از 5.41 درصد به 5.14 درصد کاهش یافته است. آدریان اور، فرماندار RBNZ در اظهار نظر در مورد چشم انداز، گفت که آنها همچنان رکود اقتصادی را طی یک دوره 9 تا 12 ماهه پیش بینی می کنند. پس از کاهش شدید روز سه‌شنبه، NZD/USD پس از رویداد RBNZ کشش پیدا کرد و آخرین بار در روز با نرخ 0.6230 معامله شد.
  • داده های استرالیا در روز چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت دستمزد در سه ماهه چهارم از 3.1 درصد به 3.3 درصد افزایش یافته است. در حالی که این آمار کمتر از انتظار بازار 3.5٪ بود، AUD/USD در جلسه آسیایی به سمت جنوب رفت. در زمان انتشار، این جفت در محدوده منفی زیر 0.6850 معامله می شد.
  • USD/JPY سومین روز معاملاتی متوالی را در محدوده مثبت در روز سه‌شنبه بسته شد و سپس وارد فاز تثبیت زیر 135.00 شد. نائوکی تامورا، عضو هیئت مدیره بانک ژاپن (BoJ) بار دیگر تاکید کرد که حفظ تسهیلات پولی مناسب است اما افزود که بازنگری در سیاست در مقطعی در آینده مورد نیاز خواهد بود.
  • GBP/USD با توجه به نظرسنجی های خوش بینانه PMI بریتانیا در روز چهارشنبه، سود قابل توجهی را ثبت کرد. این جفت در روز چهارشنبه نسبتاً آرام باقی می ماند اما همچنان بالای 1.2100 معامله می شود.
  • نرخ EUR/USD در روز سه شنبه در محدوده 1.0650 کاهش یافت و در محدوده منفی بسته شد. این جفت در صبح اروپا برای بازیابی قدرت خود با مشکل مواجه هستند.
  • قیمت طلا در روز سه‌شنبه در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تحت فشار نزولی ملایم باقی ماند و به زیر 1840 دلار بسته شد. XAU/USD در اوایل چهارشنبه در یک کانال بسیار باریک بالا و پایین می رود.
  • بیت‌کوین (BTC/USD) روز سه‌شنبه یک اصلاح نزولی انجام داد و کاهش قیمت خود را تا 24000 دلار در اوایل چهارشنبه افزایش داد. اتریوم روز سه شنبه بیش از 2 درصد از دست داد و به زیر 1700 دلار بازگشت. در زمان نگارش، ETH/USD نیز روزانه حدود 1% کاهش داشت و به 1640 دلار رسید.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید