اخبار فارکس

گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده چگونه بر نرخ EUR/USD تأثیر خواهد گذاشت؟

  • گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه چهارم، همانطور که توسط دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی (BEA) در 26 ژانویه منتشر شد، رشد اقتصاد ایالات متحده را با نرخ سالانه 2.6٪ مطابق با انتظارات بازار نشان می دهد.
  • به دنبال داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه دسامبر، شاخص دلار آمریکا و متعاقبا دلار آمریکا (USD) در برابر رقبای اصلی خود ضعیف شده است و گزارش تولید ناخالص داخلی می تواند حرکت جهت دار بعدی دلار آمریکا را آغاز کند.

پیش بینی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده: شاخص های کلیدی

  • روز پنجشنبه، اقتصاد ایالات متحده قرار است چاپ اولیه تولید ناخالص داخلی خود را برای سه ماهه چهارم در ساعت 17:00 به وقت تهران منتشر کند. پیش بینی می شود اولین تخمین نشان دهد بزرگترین اقتصاد جهان با نرخ 2.6 درصد در سال در دوره اکتبر تا دسامبر گسترش یافته است.

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده

  • انتظارات SocGen در مورد انتشار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم متوسط است: “تولید ناخالص داخلی واقعی احتمالاً به 2.6٪ خواهد رسید. بسیاری از اقتصاددانان رشد حتی سریعتر را پیش بینی می کنند. ما انتظار داریم مصرف واقعی 2.6٪ باشد که به عنوان پایه پیش بینی ما در کل اقتصاد عمل می کند. سرمایه‌گذاری تجاری سریع‌تر رشد کرد، اما کسری افزایش‌یافته باید به آن فشار وارد کند. اگر درست بگوییم، تولید ناخالص داخلی واقعی 0.8٪ 4Q/4Q بود که سریعتر از انتظار FOMC در دسامبر گذشته (+0.5٪ پیش بینی شده به عنوان بخشی از خلاصه پیش بینی های اقتصادی) و بسیار سریعتر از رشد 0.2٪ پیش بینی سپتامبر گذشته توسط FOMC است.»

برنامه انتشار تولید ناخالص داخلی و تأثیر آن بر EUR/USD

  • گزارش تولید ناخالص داخلی قرار است در ساعت 17:00 به وقت تهران روز پنجشنبه، منتشر شود. جفت ارز EUR/USD نزدیک به سطح روانی 1.0900 حمایت شده و پایدار می ماند. اگر داده های ایالات متحده ضعیف تر باشد، می تواند منجر به کاهش بیشتر دلار و تقویت متناظر برای یورو شود.
  • در همین حال، داده های سال گذشته ممکن است تأثیر چندانی بر انتظارات بازار در مورد حرکت سیاست بعدی فدرال رزرو نداشته باشد یا انگیزه معناداری برای گرین بک ایجاد نکند. با این حال، یک شگفتی رو به بالا از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده می تواند گمانه زنی ها را برای تشدید طولانی مدت سیاست های فدرال رزرو احیا کند و باعث تاثیر کوتاه مدت روی دلار شود.
  • برعکس، آمار ضعیف‌تر از حد انتظار باید برای تأیید مجدد گمانه زنی ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده به سمت موضعی تا حدی کمتر هاوکیش سوق خواهد داد، کافی باشد. این می تواند برای اعمال فشار نزولی بیشتر بر دلار آمریکا کافی باشد و به جفت EUR/USD اجازه می دهد تا به سمت سطح 1.1000 حرکت کند.
  • Eren Sengezer، تحلیلگر FXStreet، چشم انداز تکنیکال مختصری را برای این جفت ارائه می دهد و می نویسد: “EUR/USD پس از آزمایش حد پایین آن در روز چهارشنبه، از اوایل ژانویه به معامله با کانال رگرسیون صعودی ادامه می دهد.”
  • ارن همچنین سطوح مهمی را برای معامله جفت EUR/USD نشان میدهد: “1.0900 (سطح روانشناختی، نقطه میانی کانال) به عنوان مقاومت موقت همسو می شود. هنگامی که EUR/USD بالاتر از آن سطح تثبیت شود و آن را به عنوان حمایت تایید کرد، احتمالاً با آن دوباره روبرو خواهد شد. این جفت در سطوح 1.0930 (بالاترین چند ماه) و 1.0980 (سطح ایستا، حمایت قبلی) قبل از چشم انداز 1.10000 (سطح روانی) با موانع روبرو می شود.”
  • در جهت نزولی، 1.0880 (حد پایین کانال، میانگین متحرک ساده 20 دوره ای (SMA)) اولین حمایت را تشکیل می دهد. اگر این سطح شکست بخورد، جفت می تواند لغزش خود را به سمت 1.0850 (SMA دوره 50) و سطح روانی 1.0800 افزایش دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا