بازار فارکس امروز – با ادامه تضعیف دلار پس از تصمیم فدرال رزرو، تمرکز بر BOE و ECB تغییر می کند

آنچه باید در روز پنجشنبه 2 فوریه (13 بهمن) در بازار فارکس بدانید:

  • شاخص دلار DXY در پایین ترین سطح خود در نزدیک به 10 ماه گذشته در حدود 101.00 معامله می شود که پس از کاهش شدید روز چهارشنبه که ناشی از اظهارات ملایم تر جروم پاول، رئیس FOMC بود، معامله می شود. بانک انگلستان (BOE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیمات سیاستی خود را امروز اعلام خواهند کرد. اندرو بیلی، فرماندار BOE و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پس از انتشار بیانیه‌های رسمی، در مورد چشم‌انداز سیاست اظهار نظر خواهند کرد و به سؤالات مطبوعات پاسخ خواهند داد. بعداً امروز، اسناد اقتصادی ایالات متحده اطلاعات هفتگی ادعاهای اولیه بیکاری و داده های هزینه های کار واحد را برای سه ماهه چهارم ارائه خواهد کرد.
  
  
  
  
  • فدرال رزرو طبق انتظار، نرخ بهره را 25 واحد پایه به محدوده 4.5-4.75 درصد افزایش داد. در بیانیه سیاستی، بانک مرکزی ایالات متحده گفت که تورم “تا حدودی کاهش یافته اما همچنان بالاست” و تکرار کرد که کمیته پیش بینی می کند که افزایش مداوم در محدوده هدف مناسب باشد. اگرچه واکنش اولیه به دلار آمریکا کمک کرد تا در برابر رقبای خود قدرت بیشتری پیدا کند، اما در جریان کنفرانس مطبوعاتی رئیس پاول، این ارز تحت فشار شدید فروش قرار گرفت.
  • پاول بار دیگر سعی کرد بازارها را متقاعد کند که در سال 2023 کاهش نرخ وجود نخواهد داشت اما اذعان کرد که روند کاهش تورم آغاز شده است. رئیس‌جمهور همچنین گفت که اگر تورم سریع‌تر از حد انتظار کاهش یابد، این امر در سیاست‌گذاری نقش خواهد داشت. به نوبه خود، شاخص های اصلی وال استریت افزایش یافت، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به شدت کاهش یافت و دلار آمریکا متحمل زیان زیادی شد.
  • به دلیل ضعف گسترده دلار آمریکا، EUR/USD افزایش چشمگیری را ثبت کرد و برای اولین بار از اوایل آوریل به بالای 1.1000 صعود کرد. به طور گسترده انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا پس از اولین جلسه سیاست گذاری در سال 2023، نرخ کلیدی خود را 50 واحد افزایش دهد. لاگارد در ماه دسامبر اظهاراتی به طرز شگفت انگیزی ارائه کرد و فعالان بازار به دنبال تایید تمایل بانک مرکزی اروپا برای ادامه افزایش نرخ ها برای مبارزه با تورم خواهند بود.
  • GBP/USD در روز چهارشنبه یک زنجیره باخت سه روزه را شکست و بیش از 50 پیپ افزایش یافت. این جفت در اوایل پنجشنبه در مرحله تثبیت اندکی زیر 1.2400 باقی می ماند. همچنین پیش‌بینی می‌شود BOE افزایش 50 واحدی در ثانیه را انتخاب کند، اما سرمایه‌گذاران در حال حاضر از گمانه زنی بیشتر روی پوند استرلینگ بیشتر خودداری می‌کنند، زیرا ممکن است BOE به پایان چرخه انقباضی در بدتر شدن چشم‌انداز رشد اشاره کند.
  • USD/JPY در روز چهارشنبه بیش از 100 پیپ از دست داد و به زیر 129.00 رسید. ماسازومی واکاتابه، معاون بانک ژاپن (BoJ) اوایل پنجشنبه گفت که بانک مرکزی ژاپن نباید از خود راضی باشد زیرا فشارهای نزولی قیمت همچنان بسیار قوی است. به دنبال این نظرات، جفت نسبتاً آرام و کمی بالاتر از 128.50 باقی می ماند.
  • قیمت طلا XAU/USD با کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا سرمایه گذاری کرد و به قوی ترین سطح خود از آوریل تا کنون نزدیک به 1960 دلار رسید و به سمت 1950 دلار عقب نشینی کرد.
  • بیت کوین در اواخر روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از ماه آگوست به بالای 24200 دلار رسید، اما تلاش کرد تا حرکت صعودی خود را حفظ کند. BTC/USD آخرین بار در حدود 23800 دلار در حال حرکت به طرفین دیده شد. اتریوم در روز چهارشنبه نزدیک به 4 درصد افزایش یافت و اوایل پنجشنبه به روند صعودی خود ادامه داد. در زمان انتشار، ETH/USD با 1.6 درصد به صورت روزانه افزایش یافت و به 1670 دلار رسید.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید