اخبار فارکس

بازار فارکس امروز – شاخص دلار، یورو به دلار و بیت کوین

در اینجا چیزی است که باید در روز جمعه 17 فوریه (28 بهمن) بدانید:

  • با حمایت از انتشار داده‌های خوش‌بینانه اقتصاد کلان و اظهارنظرهای تندروانه مقامات فدرال رزرو، دلار آمریکا به افزایش قدرت خود در برابر رقبای خود ادامه داد و شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح خود از اوایل ژانویه به بالای 104.00 در روز جمعه رسید. در غیاب انتشار داده های پر تاثیر، بازارها به صحبت های بانک مرکزی قبل از آخر هفته توجه زیادی خواهند کرد.
  • امروز بانک مرکزی اروپا حساب جاری دسامبر را منتشر خواهد کرد. داده های شاخص قیمت صادرات و واردات در ماه ژانویه در سند اقتصادی ایالات متحده نشان داده خواهد شد. آمار کانادا ارقام قیمت محصولات صنعتی و شاخص قیمت مواد خام در ژانویه را منتشر خواهد کرد.
  • اداره آمار کار ایالات متحده روز پنجشنبه گزارش داد که شاخص قیمت تولید کننده اصلی در ژانویه از 5.5 درصد اندکی کاهش یافته و به 5.4 درصد رسیده است، اما این میزان بسیار بالاتر از انتظار بازار 4.9 درصد است. برای پنجمین هفته متوالی کمتر از 200000 مورد بیکاری اولیه وجود داشت.
  • در همین حال، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفت که فدرال رزرو باید به بالای 5 درصد برود و برای مدتی در آنجا بماند زیرا کار بیشتری برای کنترل تورم دارد. به طور مشابه، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، خاطرنشان کرد که ادامه افزایش نرخ نرخ می تواند به “روند کاهش تورم” در طول سال 2023 کمک کند. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی بیش از 1 درصد افزایش یافت و ادامه یافت. در اوایل روز جمعه تا 3.9 درصد افزایش یابد و به دلار آمریکا کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرد.
  • فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA) در دومین روز شهادت خود در روز جمعه تکرار کرد که هیئت مدیره انتظار دارد که افزایش بیشتر در ماه‌های آینده مورد نیاز باشد. این نظر نتوانست به استرالیا در یافتن تقاضا در طول ساعات معاملات آسیایی کمک کند و AUD/USD آخرین بار در پایین ترین سطح خود در پنج هفته گذشته زیر 0.6850 معامله شد.
  • تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا در روز پنجشنبه در هنگام شهادت در کمیته دائمی امور مالی گفت: “اگر شواهدی جمع آوری شود که نشان دهد تورم مطابق با پیش بینی کاهش نمی یابد، ما آماده هستیم تا نرخ سیاستی را بیشتر افزایش دهیم.” این جفت ارز حرکت صعودی خود را حفظ کرده و به سمت 1.3500 در اوایل جمعه صعود کرد.
  • NZD/USD در عقب باقی می ماند و به سمت 0.6200 در روز جمعه کاهش می یابد. رابرتسون، وزیر دارایی نیوزیلند، اوایل روز گذشته گفت شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تورم به اوج خود رسیده است.
  • EUR/USD در روز پنجشنبه به زیر 1.0700 بسته شد و تحت فشار تقویت گسترده دلار آمریکا، نتوانست به بازگشتی دست یابد. این جفت در اوایل روز جمعه زیر 1.0650 معامله می شود. PPI در آلمان از 21.6 درصد در دسامبر به 17.8 درصد به صورت سالانه در ژانویه کاهش یافت، در حالی که انتظار بازار 16.4 درصد بود.
  • GBP/USD به زیر 1.2000 شکست و در اوایل روز جمعه در 1.1930 به ضعیف ترین سطح خود از 6 ژانویه رسید. گزارش‌هایی که حاکی از آن است که گمانه‌زنی‌های فزاینده مبنی بر قریب‌الوقوع بودن توافق بین بریتانیا و ایالات متحده بر سر پروتکل ایرلند شمالی وجود دارد که نتوانست به پوند استرلینگ کمک کند تا در برابر دلار مقاوم بماند. دفتر آمار ملی بریتانیا روز جمعه گزارش داد که خرده فروشی در ماه ژانویه 0.5 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است. این آمار بهتر از انتظار بازار برای کاهش 0.3 درصدی بود، اما نتوانست واکنش صعودی را در جفت ایجاد کند.
  • USD/JPY رالی خود را در جلسه آسیایی افزایش داد و به بالاترین سطح خود از اواخر دسامبر به بالای 134.50 رسید.
  • اگرچه XAU/USD موفق شد در روز پنج‌شنبه ثابت بماند، اما در اوایل روز جمعه در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا، تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت. قیمت طلا آخرین بار با کاهش بیش از 0.5 درصدی در روز به 1825 دلار رسید.
  • بیت کوین برای اولین بار از آگوست روز پنجشنبه به بالای 25000 دلار رسید، اما در ساعات معاملاتی آمریکا چرخشی شدیدی انجام داد و روزانه نزدیک به 4 درصد از دست داد. BTC/USD آخرین بار در یک کانال باریک بالای 23500 دلار بالا و پایین رفت. اتریوم با افزایش چشمگیر روز پنجشنبه نتوانست رشد کند و زیر 1700 دلار بسته شد. در اوایل صبح اروپا، ETH/USD تقریباً 1٪ افزایش یافته و در حدود 1650 دلار است.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا