بازار فارکس امروز – قبل از حرکتی قاطع بازارها نفسی می کشند

آنچه باید در روز دوشنبه 20 فوریه (1 اسفند) بدانید در اینجا آمده است:

  • بازارهای سهام و اوراق قرضه در ایالات متحده در روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات روز رئیس جمهور تعطیل خواهند بود و انتظار می‌رود روند معاملات به ویژه در نیمه دوم روز کم‌رنگ بماند. بوندسبانک گزارش ماهانه خود را منتشر خواهد کرد و کمیسیون اروپا نیز شاخص اولیه اعتماد مصرف کننده را برای ماه فوریه منتشر خواهد کرد.
  • به نظر می‌رسد تحولات آخر هفته باعث تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی شده است، اما تأثیر آن بر احساسات ریسک در صبح اروپا کم است.
  • گزارش‌ها ادعا می‌کنند که ایالات متحده و تایوان ممکن است در سال جاری پس از دیدار «نه چندان دلگرم‌کننده» بین وانگ یی، مدیر دفتر کمیسیون مرکزی روابط خارجی چین و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در آلمان، یک توافق تجاری دوجانبه را زودتر از حد انتظار امضا کنند. در همین حال، وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرده و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل را کرده است.
  • در سشن معاملات آسیایی، گرانت رابرتسون، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی نیوزیلند (NZ) بار دیگر تاکید کرد که بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) مسئولیت رسیدگی به تورم را دارد. RBNZ تصمیمات سیاستی خود را در روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد و انتظار می رود نرخ سیاست خود را با 50 واحد افزایش به 4.75 درصد برساند. در همین حال، NZD/USD پس از ثبت ضرر برای سومین هفته متوالی در هفته گذشته، در اوایل دوشنبه در محدوده 0.6250 معامله می شود.
  • USD/JPY که هفته گذشته نزدیک به 300 پیپ افزایش یافت، در مرحله تثبیت نزدیک به 134.00 صبح اروپا باقی می ماند.
  • پس از کاهش هفته گذشته، AUD/USD با افزایش نسبتاً کمی در روز در حدود 0.6900 معامله شد. در اولین جلسه آسیایی روز سه‌شنبه، داده‌های PMI تولید و خدمات جهانی S&P در سند اقتصادی استرالیا نشان داده می‌شود و بانک مرکزی استرالیا صورتجلسه جلسه را منتشر خواهد کرد.
  • EUR/USD اواخر روز جمعه افزایش یافت و در نهایت هفته قبل تقریباً بدون تغییر بسته شد. این جفت در اوایل دوشنبه در یک محدوده محدود نوسان می کند و در فاصله نزدیک 1.0700 معامله می شود.
  • GBP/USD توانست هفته را کمی بالاتر از سطح کلیدی 1.2000 به پایان برساند. این جفت در ابتدای هفته در حدود 1.2050 ثابت می ماند. در غیاب انتشار داده‌های پر تاثیر، بازارها سرفصل‌های مرتبط با برگزیت را زیر نظر خواهند داشت.
  • قیمت طلا در هفته گذشته تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بیش از یک درصد کاهش یافت. XAU/USD اوایل دوشنبه آرام می ماند و بالای 1840 دلار معامله می شود.

بیت کوین در آخر هفته نتوانست حرکت قاطعی را در هر دو جهت انجام دهد، اما بالاترین بسته شدن هفتگی خود از ژوئن را بالای 24000 دلار ثبت کرد. BTC/USD در اوایل روز دوشنبه بالاتر رفت و آخرین بار در نزدیکی 24500 دلار معامله شد که در آن روز 1% افزایش داشت. اتریوم در روزهای شنبه و یکشنبه در محدوده منفی بسته شد اما توانست قدرت خود را برای شروع هفته بازیابد. در زمان انتشار، ETH/USD حدود 1% در روز افزایش یافت و در فاصله لمسی 1700 دلار معامله شد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید