بازار فارکس امروز – شاخص دلار٬ بیت کوین و بازارهایی خوشبین

آنچه باید در روز پنجشنبه 16 فوریه (27 بهمن) بدانید در اینجا آمده است:

  • دلار آمریکا (USD) پس از عملکرد بهتر از رقبای اصلی خود در روز چهارشنبه، در اوایل روز پنجشنبه در مرحله تثبیت باقی می ماند. حال و هوای بازار در اوایل سشن اروپایی همچنان متغییر است زیرا سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های متوسط ​​از ایالات متحده هستند که شامل مطالبات اولیه هفتگی بیکاری، شروع مسکن در ژانویه و شاخص قیمت تولیدکننده است. فعالان بازار نیز به نظرات مقامات بانک مرکزی توجه زیادی خواهند داشت.
  • روز چهارشنبه، اداره سرشماری ایالات متحده گزارش داد که خرده فروشی در ماه ژانویه به دنبال انقباض 1.1 درصدی دسامبر 3 درصد افزایش یافت. این آمار انتظار بازار را برای افزایش 1.8٪ شکست داد و به شاخص دلار آمریکاDXY کمک کرد تا قدرت خود را در نیمه دوم روز حفظ کند. با این حال، بعداً در سشن آمریکا، شاخص‌های اصلی وال استریت توانستند کشش پیدا کنند و اجازه ندادند که شاخص دلار آمریکا روند صعودی خود را افزایش دهد. معاملات آتی شاخص سهام آمریکا در صبح روز پنجشنبه در اروپا تقریباً بدون تغییر بود.
  • در همین حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بر اساس رشد روز سه شنبه ایجاد شد و در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد افزایش یافت. بازدهی 10 ساله پس از رسیدن به اوج بالای 3.8 درصد در ساعات معاملاتی آسیا، شروع به کاهش کرد و آخرین بار با کاهش 0.6 درصدی در 3.78 درصد مشاهده شد.
  • در سشن آسیایی روز پنجشنبه، اداره آمار استرالیا گزارش داد که نرخ بیکاری از 3.5 درصد در دسامبر به 3.7 درصد در ژانویه افزایش یافته است. تغییر اشتغال در همان دوره به -11.5K رسید، در مقایسه با انتظار بازار +20K، و بر استرالیا تاثیر گذاشت. با این حال، پس از سقوط به زیر 0.6870، AUD/USD بازگشتی را پشت سر گذاشت و آخرین بار در روز با نرخ 0.6915 معامله شد.

دنبال کنید: ساعت فارکس زنده | سشن های فارکس به وقت ایران

  • USD/JPY در روز چهارشنبه برای سومین بار متوالی در محدوده مثبت بسته شد و به بالاترین سطح خود از اوایل ژانویه در 134.35 رسید. این جفت در اوایل پنجشنبه نسبتاً آرام می ماند و در حدود ساعت 134.00 معامله می شود. یک قانونگذار ژاپنی روز پنجشنبه گفت که مجلس عوام پارلمان این کشور جلسه استماع تایید نامزدهای دولت برای رئیس و معاونان بانک ژاپن (BoJ) را در 24 فوریه برگزار خواهد کرد.
  • کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه هنگام شهادت در برابر پارلمان اروپا، بار دیگر تاکید کرد که قصد دارند در نشست سیاست گذاری ماه مارس، نرخ های کلیدی را 50 واحد (bps) افزایش دهند. EUR/USD این نظر را نادیده گرفت و روز را با ضرر 50 پیپ به پایان رساند. اوایل پنجشنبه، این جفت در حدود 1.0700 ثابت می ماند.
  • GBP/USD متحمل ضررهای سنگینی به دنبال داده های نرم تورم بریتانیا در روز چهارشنبه شد، اما توانست بالاتر از سطح کلیدی 1.2000 باقی بماند. این جفت ضررهای خود را اندکی زیر 1.2050 در صبح اروپا تثبیت می کند.
  • قیمت طلا در روز چهارشنبه تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه آمریکایی به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته رسید و به 1830 دلار رسید. XAU/USD در اوایل پنجشنبه تلاش می کند تا شتاب خود را افزایش دهد و در کانالی باریک زیر 1840 دلار معامله می شود.
  • بیت کوین در روز چهارشنبه افزایش یافت و نزدیک به 10 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از ماه آگوست نزدیک به 25000 دلار رسید. اگرچه BTC/USD در اوایل پنجشنبه به میزان متوسطی عقب نشینی کرد، اما به سود روزانه متوسط در حدود 24500 دلار چسبیده است. به همین ترتیب، اتریوم در روز چهارشنبه 8 درصد رشد کرد و در روز پنجشنبه ETH/USD نزدیک به 1700 دلار تثبیت شده است.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید