بازار فارکس امروز – نوسانات محدود ادامه دارد، چشم ها به BOC است

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید امروز 25 ژانویه (5 بهمن ماه) درباره بازار فارکس بدانید:

  • بازارها در اواسط هفته بلاتکلیف هستند زیرا سرمایه گذاران به دنبال کاتالیزور مهم بعدی هستند. شاخص دلار آمریکا پس از تلاش ناموفق برای بهبودی روز سه‌شنبه نزدیک به 102.00 باقی می‌ماند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا اندکی زیر 3.5 درصد باقی می‌ماند.
  • در همین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در محدوده منفی معامله می شود که حاکی از جو محتاطانه بازار در صبح اروپا است. نظرسنجی‌های IFO از آلمان در سند اقتصادی اروپا ارائه خواهد شد. بعداً در روز، بانک کانادا (BoC) تصمیمات سیاستی خود را اعلام خواهد کرد.

مانده تا اعلام نرخ بهره – بانک کانادا

نرخ اعلام شد
  • در روز سه‌شنبه، نظرسنجی‌های S&P Global PMI از ایالات متحده نشان داد که فعالیت اقتصادی در بخش خصوصی در اوایل ژانویه با رسیدن PMI ترکیبی به 46.6 افزایش یافت. در بیانیه مطبوعاتی، کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد بازرگانی، خاطرنشان کرد: در این بیانیه مطبوعاتی، “نرخ تورم هزینه ورودی در سال جدید تسریع شده است، که تا حدی به فشار دستمزدهای افزایشی مرتبط است، که می تواند باعث تشدید بیشتر سیاست های فدرال رزرو با وجود افزایش خطرات رکود شود.” این اظهار نظر به دلار آمریکا کمک کرد تا از رقبای خود پیشی بگیرد، اما بازگشت دیرهنگام شاخص های اصلی وال استریت، حفظ قدرت این ارز را دشوار کرد.
  • در طول ساعات معاملات آسیایی در روز چهارشنبه، داده های استرالیا نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از 7.3 درصد به 7.8 درصد در سه ماهه چهارم سالانه به 7.8 درصد رسیده است. با فراتر رفتن این رقم از انتظار بازار 7.5 درصد، فعالان بازار شانس بانک مرکزی استرالیا (RBA) را مورد بررسی قرار دادند. به نوبه خود، AUD/USD افزایش یافت و آخرین بار مشاهده شد که در بالاترین سطح خود از اواسط آگوست در 0.7110 معامله شد، که تقریباً 1٪ رشد روزانه داشت.
  • آمار نیوزلند در روز چهارشنبه گزارش داد که CPI سالانه در سه ماهه چهارم در 7.2 درصد ثابت مانده است. کریس هیپکینز، نخست وزیر جدید نیوزیلند، گفت که تورم بر بودجه خانوارها فشار وارد می کند و افزود که باید اقدامات بیشتری برای مبارزه با تورم بالا انجام شود. برخلاف AUD/USD، NZD/USD نتوانست شتاب صعودی را پس از داده های تورم جمع آوری کند و آخرین بار با کاهش اندک روزانه اندکی زیر 0.6500 مشاهده شد.
  • USD/CAD چهارمین روز معاملاتی متوالی را در محدوده منفی در روز سه‌شنبه بسته شد و در اوایل چهارشنبه به کاهش به سمت 1.3350 ادامه داد. پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی نرخ بهره خود را ۲۵ واحد پایه افزایش دهد و به ۴.۵ درصد برساند.
  • USD/JPY همچنان در محدوده نسبتاً فشرده بالای 130.00 معامله می‌شود، زیرا فعالان بازار تلاش می‌کنند تا بفهمند که چگونه سیاست پولی بانک ژاپن (BoJ) در زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید شکل خواهد گرفت. ایجی مائدا، مدیر اجرایی سابق BoJ و مسئول سیاست های پولی در طول همه گیری همه گیر، به بلومبرگ گفت که به احتمال زیاد BoJ در شش ماه اول فرمانداری جدید اقداماتی را انجام دهد.
  • EUR/USD با واکنش اولیه به داده های PMI ایالات متحده در روز سه شنبه، پس از سقوط به سمت 1.0830، توانست کشش خود را بازیابد. این جفت آخرین بار در محدوده مثبت چند پیپ بالاتر از 1.0900 معامله شد.
  • GBP/USD برای دومین روز متوالی در محدوده منفی در روز سه‌شنبه بسته شد، اما برای حفظ بالای 1.2300 کار دشواری نداشت. با این وجود، از آنجایی که بازارها تحولات سیاسی در بریتانیا را زیر نظر دارند، این جفت ارز در اوایل روز چهارشنبه برای پاک کردن ضررهای خود با مشکل مواجه است.
  • پس از گذراندن نیمه اول روز در یک کانال باریک، قیمت طلا در اوایل جلسه آمریکا قبل از تغییر جهت خود به شدت کاهش یافت. با کاهش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به زیر 3.5 درصد در اواخر روز سه شنبه، XAU/USD بالاترین بسته روزانه خود را از آوریل به ثبت رساند. اوایل چهارشنبه، این جفت در مرحله تثبیت کمی بالاتر از 1930 دلار باقی می ماند.
  • بیت کوین در روز سه شنبه بیش از 1 درصد از دست داد اما برای یافتن پشتیبانی کار سختی نداشت. در زمان انتشار، BTC/USD سودهای روزانه کوچکی در حدود 22700 دلار منتشر می کرد. اتریوم ETH/USD تصحیح نزولی خود را تمدید کرد و بیش از 4 درصد را در روز سه‌شنبه پاک کرد و سپس در اوایل چهارشنبه کمی بالای 1500 دلار تثبیت شد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید