اخبار فارکس امروز – دلار امریکا هفته جدید را تحت فشار آغاز کرد

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس
  • دلار آمریکا هفته جدید را تحت فشار نزولی ملایمی آغاز کرد و شاخص دلار آمریکا در ساعات معاملات آسیایی روز دوشنبه به زیر 102.00 کاهش یافت. به نظر می رسد با توجه به کاهش اندک معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در روز، حال و هوای بازار محتاطانه شده است، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده اندکی زیر 3.5 درصد پس از بازگشت قاطع روز جمعه باقی می ماند.
  • بعداً در سشن امروز، Bundesbank آلمان گزارش ماهانه خود را منتشر خواهد کرد و کمیسیون اروپا شاخص اولیه اعتماد مصرف کننده را برای منطقه یورو منتشر خواهد کرد. سند اقتصادی ایالات متحده شامل شاخص فعالیت ملی بانک فدرال رزرو شیکاگو برای ماه دسامبر خواهد بود.

امروز پنجشنبه 30 فروردین سال 1403 ساعت

بازارها زمان شروع
سیدنی 14:01 به وقت محلی
توکیو 13:01 به وقت محلی
لندن 05:01 به وقت محلی
نیویورک 00:01 به وقت محلی

  • با این وجود، در میان حجم کم معاملات در تعطیلات سال نو چینی، عملکرد بازار نسبتاً ضعیف باقی می ماند. در نشست آسیایی، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) صورتجلسه سیاست پولی دسامبر خود را منتشر کرد. به گفته این نشریه، برخی از اعضا خاطرنشان کردند که بانک مرکزی باید مجدداً تاکید کند و به وضوح توضیح دهد که افزایش باند بازدهی حرکتی برای خروج از سیاست فوق‌العاده سست نیست. USD/JPY که هفته گذشته افزایشی را ثبت کرد، بازگشت خود را افزایش داد و آخرین بار در محدوده مثبت در حدود 130.00 معامله شد.
  • در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا در روز جمعه نزدیک به 3 درصد افزایش یافت، قیمت طلا برای حفظ حرکت صعودی خود در آستانه آخر هفته تلاش کرد. پس از رسیدن به بالاترین سطح چند ماهه 1937 دلاری، XAU/USD در روز جمعه با اندکی کاهش بسته شد. در زمان انتشار، این جفت در محدوده باریکی در بالای 1920 دلار بالا و پایین می رفت.
  • EUR/USD برای شروع هفته افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از اواسط آوریل به بالای 1.0900 رسید و سپس در اوایل صبح اروپا با اندکی عقب نشینی کرد. در آخر هفته، اولی رن، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) و رئیس بانک مرکزی اتریش گفت که او زمینه‌هایی را برای “افزایش قابل توجه نرخ بهره” از سوی بانک مرکزی اروپا در زمستان و بهار آینده می‌بیند. در همین حال، یافته‌های نظرسنجی رویترز که اخیراً انجام شده است نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست پولی فوریه خود افزایش 50 واحدی پایه (bps) را انتخاب کند، در حالی که انتظار می‌رود نرخ سیاستی تا اواسط سال به 3.25 درصد برسد.
  • GBP/USD در ساعات معاملاتی آسیا در روز دوشنبه به سمت 1.2450 صعود کرد، اما بخش بزرگی از سود روزانه خود را پاک کرد و به سمت 1.2400 عقب نشینی کرد. در غیاب انتشار داده‌های با تاثیر بالا، احساسات ریسک و ارزش دلار آمریکا می‌تواند به حرکت این جفت ارز ادامه دهد.
  • در اولین جلسه روز سه‌شنبه، S&P Global گزارش‌های اولیه PMI تولید و خدمات استرالیا را منتشر خواهد کرد. پس از نوسانات هفته گذشته، AUD/USD در اوایل دوشنبه کمی کمتر از 0.7000 معامله شد.
  • USD/CAD در روز جمعه به شدت کاهش یافت و هفته را زیر 1.3400 بست. این جفت در حدود 1.3380 در صبح اروپا آرام می ماند. آمار کانادا داده های شاخص قیمت مسکن جدید را برای ماه دسامبر در اواخر جلسه منتشر خواهد کرد که انتظار می رود به 0.2- برسد.
  • بیت کوین BTC/USD روز شنبه برای اولین بار از ماه اوت به بالای 23000 دلار صعود کرد، اما تلاش کرد تا شتاب صعودی بیشتری کسب کند. به نظر می رسد بیت کوین در اوایل روز دوشنبه پس از اقدام متزلزل روز یکشنبه وارد مرحله تثبیت زیر 23000 دلار شده است. اتریوم در هفته گذشته نزدیک به 5 درصد افزایش یافت و برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت. ETH/USD برای شروع هفته کمی بالای 1600 دلار ثابت می ماند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید