کاهش بازده اوراق قرضه دولتی، نرخ طلا را به ۱۹۱۰ دلار بازگرداند

اخبار طلا
  • قیمت طلا (XAU/USD) مجدداً رشد کرد و از مقاومت فوری 1910.00 دلار در اوایل سشن اروپا فراتر رفت. این فلز گرانبها در بحبوحه کاهش بازده اوراق قرضه دولتی آمریکا در حال تقویت است. بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در بحبوحه پیش بینی های کاهش تورم به شدت به زیر 3.33 درصد کاهش یافته است.
  • در همین حال، پروفایل ریسک همچنان منفی است زیرا معاملات آتی S&P500 نتوانسته اند حمایتی پیدا کنند. عدم وجود تقاضا در معاملات آتی S&P500، ارزهای ریسکی را در سوگیری صعودی محدود کرده است. شاخص دلار آمریکا (DXY) به راحتی به زیر مقاومت 102.00 تغییر مسیر داده است.
  • بازدهی ایالات متحده با فشار شدیدی مواجه است زیرا سیاست گذاران فدرال رزرو در نظر گرفتن افزایش ۲۵ واحد پایه (bps) نرخ بهره برای نشست سیاست پولی فوریه را آغاز کرده اند. پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز چهارشنبه تکرار کرد که او آماده است تا بانک مرکزی ایالات متحده به سمت زمینه افزایش نرخ بهره 25 واحد پایه (bps) حرکت کند، در میان برخی نشانه‌ها که تورم بالا در حال کاهش است. همچنین، ابزار CME FedWatch بیش از 96٪ شانس افزایش نرخ بهره را با از 4.50 به 4.75٪ نشان می دهد.

طلا امروز

  • قیمت طلا پس از آزمایش حمایت افقی که از بالاترین سطح 12 ژانویه در 1901.66 دلار در مقیاس ساعتی ترسیم شده بود، به شدت بازگشته است. خط روند نزولی از بالاترین سطح 16 ژانویه در 1929.02 دلار همچنان به عنوان مانع اصلی برای قیمت طلا عمل می کند.
  • میانگین متحرک نمایی 100 دوره ای (EMA) در 1905.05 دلار به عنوان پشتیبان اصلی برای قیمت طلا عمل می کند. همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) حمایتی را در حدود 40.00 احساس کرده است که نشان می‌دهد که احساسات نزولی محدود شده است.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید