اخبار فارکس امروز – دلار تحت فشار پس از اعلام تورم امریکا

اخبار فارکس امروز

ادامه آنچه باید در روز جمعه، 13 ژانویه بدانید:

  • پس از متحمل شدن ضررهای سنگین در برابر رقبای اصلی خود در روز پنجشنبه، دلار آمریکا برای یافتن تقاضا در اوایل روز جمعه با مشکل مواجه است، زیرا شاخص دلار آمریکا کمی بالاتر از 102.00 معامله می شود. در حالی که سرمایه گذاران ارزیابی می کنند که چگونه داده های تورم دسامبر از ایالات متحده به چشم انداز نرخ فدرال رزرو شکل می دهد، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده زیر 3.5 درصد باقی می ماند و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در روز اندکی کاهش می یابد. سند اقتصادی اروپا داده های تولید صنعتی و تراز تجاری را برای ماه نوامبر ارائه خواهد کرد. در نیمه دوم روز، نظرسنجی احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان برای ژانویه و شاخص انتظارات تورمی مشترک فدرال رزرو برای سه ماهه سوم برای انگیزه جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • اداره آمار کار ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه از 7.1 درصد در نوامبر به 6.5 درصد در دسامبر کاهش یافته است. CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، از 6 درصد در همان دوره به 5.7 درصد کاهش یافت. به دنبال انتشار این داده ها، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو از 75 درصد در اوایل پنجشنبه به بالای 90 درصد رسید. علاوه بر این، چندین سیاستگذار فدرال رزرو حمایت خود را از افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در جلسه بعدی اعلام کردند.
  • در ساعات معاملات آسیایی روز جمعه، داده های چین نشان داد که مازاد تجاری از 69.8 میلیارد دلار در نوامبر به 78 میلیارد دلار افزایش یافته است. با پیشی گرفتن این رقم از انتظار بازار برای مازاد تجاری 76.2 میلیارد دلاری، شاخص ترکیبی شانگهای جذابیت بیشتری پیدا کرد و آخرین بار شاهد افزایش بیش از 1 درصدی در روز بود.
  • پس از رالی چشمگیر پنجشنبه، EUR/USD به بالاترین سطح خود از آوریل تا کنون در 1.0868 در اوایل روز جمعه رسید و سپس به زیر 1.0850 عقب نشینی کرد.
  • GBP/USD در روز پنجشنبه بیش از 50 پیپ افزایش یافت، اما به نظر می رسد در اوایل روز جمعه در حدود 1.2200 وارد مرحله تثبیت شده است. دفتر آمار ملی بریتانیا گزارش داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) در ماه نوامبر پس از رشد 0.5 درصدی اکتبر 0.1 درصد افزایش یافته است. اگرچه این آمار بهتر از انتظار بازار برای انقباض 0.2 درصدی بود، اما نتوانست به پوند استرلینگ کمک کند تا حرکت صعودی خود را دوباره به دست آورد.
  • USD/JPY در روز پنجشنبه به شدت کاهش یافت و در ساعات معاملاتی آسیایی در روز جمعه به کاهش ادامه داد. این جفت آخرین بار در حدود 128.70 معامله شد که 0.4% در روز کاهش یافت.
  • به دلیل کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا برای اولین بار در 8 ماه گذشته به بالای 1900 دلار رسید. در اوایل صبح اروپا، XAU/USD اندکی بالای 1890 دلار حرکت می کند.
  • بیت کوین بر روی بهبود حال و هوای بازار سرمایه گذاری کرد و در روز پنجشنبه بیش از 19000 دلار پیشرفت کرد و روزانه بیش از 5 درصد افزایش یافت. بیت کوین/دلار در اوایل روز جمعه در مرحله تجمیع در حدود 18800 دلار باقی می ماند. اتریوم در روز پنج‌شنبه، زنجیره برد خود را برای پنجمین روز متوالی افزایش داد و پیش از انجام اصلاحات تکنیکال در روز جمعه، به بالای 1400 دلار رسید.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید