اخبار فارکس

روبل روسیه پس از سقوط هفته گذشته به پایین ترین حد در 15 ماه گذشته، ثابت ماند

نفت روسیه

امروز روبل روسیه پس از مواجهه با فشار ناشی از نگرانی‌های سیاسی داخلی و احساس خطر، که باعث شد در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح ۱۵ ماهه خود در برابر دلار برسد، ثابت ماند.

در هنگام ویرایش این خبر، روبل به دلار 0.2% تقویت شده بود، در 89.39 معامله شد و 0.6% در برابر یورو افزایش یافت و در 97.27 معامله شد.

همچنین در برابر یوان 0.3% تقویت شد و در 12.30 معامله شد.

از زمان عملیات ویژه روسیه در اوکراین در 16 ماه پیش، کنترل سرمایه به محافظت از روبل در برابر مسائل ژئوپلیتیکی کمک کرده است. با این حال، رویدادهای اخیر مربوط به شورش یوگنی پریگوژین، رهبر مزدور به سمت مسکو در 24 ژوئن، بر ارزش پول تاثیر گذاشت و سوالاتی را در مورد تسلط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر قدرت ایجاد کرد.

تحلیلگران انتظار دارند که معامله گران پس از کاهش بیش از 5 درصدی روبل در هفته گذشته، سود خود را حفظ کنند که منجر به تقویت اصلاحی شود.

روبل در ماه ژوئن زیان قابل توجهی را تجربه کرد و بیش از 9 درصد کاهش یافت و تقریباً 20 درصد از سال گذشته کاهش یافته است که آن را به یکی از بدترین ارزهای جهانی تبدیل کرده است.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که بعید است روبل در 12 ماه آینده فضای زیادی برای تقویت داشته باشد. تحلیلگران و اقتصاددانان پیش بینی می کنند که بانک روسیه نرخ های بهره را در ماه جولای و اواخر سال به دلیل افزایش فشار تورمی افزایش دهد.

قیمت نفت خام برنت، یکی از مهمترین صادرات روسیه، با 0.3 درصد کاهش به 75.20 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص های سهام روسیه عملکرد متفاوتی از خود نشان دادند، به طوری که شاخص RTS بر اساس دلار با 0.3 درصد افزایش به 986.1 واحد رسید، در حالی که شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل بدون تغییر در 2797.2 واحد باقی ماند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا