اخبار فارکس

نرخ تورم مرکزی ایالات متحده به 4.6% کاهش یافت – واکنش بازار

اقتصاد امریکا

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده گزارش داد که تغییر در شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که تورم را اندازه‌گیری می‌کند، در ماه می به 3.8 درصد بر اساس سالانه کاهش یافت. این کاهش از 4.3 درصد در آوریل و کمتر از انتظار بازار 4.6 درصد بود.

افزایش سالانه شاخص قیمت اصلی PCE، که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است، از 4.7 درصد در مدت مشابه، به 4.6 درصد کاهش یافت. این رقم با پیش‌بینی 4.7 درصدی تحلیلگران مطابقت داشت. به صورت ماهانه، تورم اصلی PCE 0.3 درصد و تورم کلی PCE 0.1 درصد افزایش یافت.

درآمد و هزینه شخصی

این گزارش همچنین نشان داد که درآمد شخصی 0.4 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است که انتظارات را برآورده می کند. با این حال، هزینه شخصی بدون تغییر باقی ماند.

واکنش بازار

واکنش اولیه به داده‌های تورم ملایم‌تر منجر به فشار فروش بر دلار آمریکا شد. شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای اصلی اندازه گیری می کند، در روز 0.2 درصد کاهش یافت و به 103.14 رسید.

داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مخارج مصرف‌کننده، تردیدهایی را در مورد تهاجمی احتمالی فدرال رزرو از نظر سیاست‌های انقباضی پولی ایجاد کرد. در نتیجه، شاخص دلار آمریکا با 0.377 درصد کاهش به 102.920 رسید.

انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

انتظارات بازار برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست جولای فدرال رزرو اندکی کاهش یافت، با احتمال فعلی ۸۴.۳ درصد، از ۸۹.۳ درصد در روز گذشته.

ین ژاپن تقویت شد

ین ژاپن 0.23 درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شد و به طور بالقوه به یک روند ضعیف سه روزه پایان داد. سرمایه گذاران از نزدیک احتمال مداخله بانک ژاپن (BOJ) را تحت نظر دارند، زیرا سیاست های بانک مرکزی ایالات متحده و ژاپن متفاوت است.

عملکرد سایر ارزها

پوند استرلینگ و یورو در برابر دلار آمریکا عملکرد خوبی داشتند. پوند یکی از بهترین ارزهای بازار توسعه یافته در سه ماهه دوم با 2.5 درصد افزایش است، در حالی که یورو با 0.42 درصد افزایش به 1.091 دلار رسیده است.

در مجموع، دلار آمریکا به دنبال داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مخارج مصرف‌کننده ضعیف شد و تردیدها را در مورد موضع سیاست پولی فدرال رزرو افزایش داد. عملکرد سایر ارزها مانند ین، پوند و یورو در برابر دلار در واکنش به پویایی بازار و شاخص های اقتصادی متفاوت بود.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا