کاهش قیمت طلا با تقویت دلار آمریکا و حفظ مواضع بانک‌های مرکزی

اخبار طلا

سیگنال فدرال رزرو مبنی بر اینکه هزینه های استقراض ممکن است تا پایان سال تا 50 واحد پایه افزایش یابد، به تقویت دلار کمک کرده است. از آنجایی که طلا بر اساس دلار آمریکا است، دلار قوی تر معمولاً قیمت طلا را تحت فشار قرار می دهد.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

افزایش اخیر نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی مانند بانک مرکزی استرالیا، بانک کانادا، و بانک مرکزی اروپا، و همچنین افزایش نرخ‌های مورد انتظار توسط بانک انگلستان و بانک ملی سوئیس. ، به محدود کردن پتانسیل صعودی طلا کمک می کند. نرخ‌های بهره بالاتر، سرمایه‌گذاری‌های جایگزین را در مقایسه با طلا جذاب‌تر می‌کند، که هیچ سودی به همراه ندارد.

احساسات عمومی ضعیف‌تر در بازارهای سهام از جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن حمایت کرده است. نگرانی ها در مورد رکود اقتصادی جهانی، به ویژه در چین، سرمایه گذاران را بر آن داشته است تا به دنبال دارایی های امن مانند طلا باشند و از قیمت آن حمایت کنند.

سرمایه گذاران ممکن است در انجام حرکت های مهم در بازار طلا قبل از شهادت رئیس فدرال رزرو در کنگره مردد باشند. اظهارات پاول در طول شهادت می‌تواند سرنخ‌های تازه‌ای درباره مسیر آینده نرخ‌های بهره ارائه دهد که بر دلار آمریکا و در نتیجه بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.

بطور خلاصه، قیمت طلا به دلیل پتانسیل افزایش نرخ بهره، چشم‌انداز تندروانه بانک‌های مرکزی بزرگ و تقویت دلار آمریکا با فشار نزولی مواجه است. با این حال، لحن ضعیف‌تر در بازارهای سهام و تقاضای پناهگاه امن برای طلا، حمایت‌هایی را ایجاد می‌کند. به معامله‌گران توصیه می‌شود قبل از گرفتن موقعیت‌های نزولی بازار را زیر نظر داشته باشند و به دنبال تایید حرکت نزولی بیشتر باشند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید