دلار سودهای کوچک خود را حفظ می کند و ین ژاپن ضعیف ظاهر می شود

اقتصاد جهانی

دلار آمریکا روز دوشنبه با ارزیابی نتایج نشست‌های اخیر بانک مرکزی، از جمله تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای حفظ سیاست فوق‌العاده آسان خود، که ین را تضعیف کرده است، نسبتاً ثابت بود. شاخص دلار که واحد پول ایالات متحده را در برابر شش ارز اصلی اندازه گیری می کند، با اندکی افزایش 0.029 درصدی به 102.31 رسید که نزدیک به پایین ترین سطح یک ماهه است. بازارهای ایالات متحده روز دوشنبه تعطیل است.

شاخص دلار امریکا DXY

هفته گذشته، فدرال رزرو تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد، اما نشان داد که افزایش بیشتر نرخ احتمالاً تورم را برطرف می کند. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد و فضا را برای افزایش بیشتر باز گذاشت. نشست بانک مرکزی ژاپن مجموعه رویدادهای بانک مرکزی را به پایان رساند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که موضع فدرال رزرو به این معنی است که احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده زیاد است. با این حال، به نظر می رسد بازار در مورد پیش بینی فدرال رزرو برای دو افزایش دیگر در سال جاری تردید دارد. در عوض، سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که چرخه انقباض در ماه جولای به پایان برسد. بر اساس ابزار CME FedWatch، انتظارات بازار حاکی از احتمال 72 درصدی افزایش 25 واحد پایه در ماه آینده است، بدون اینکه افزایش بیشتری داشته باشد.

Moh Siong Sim، استراتژیست ارز از بانک سنگاپور پیشنهاد می کند که اگر فدرال رزرو در ماه جولای نرخ بهره را افزایش دهد، افزایش بعدی ممکن است تا اکتبر یا نوامبر رخ ندهد. تا آن زمان، تورم به طور بالقوه می تواند کاهش یابد و نیاز به افزایش دیگری نخواهد بود. بازار منتظر شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره در اواخر هفته است، جایی که انتظار می رود او موضع تندروانه خود را حفظ کند. مقامات فدرال رزرو از زمان این نشست لحن تندروانه خود را ابراز کرده اند.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

در مورد ین ژاپن، تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای حفظ سیاست خود منجر به کاهش ارزش این ارز در برابر ارزهای اصلی شد. ین در برابر دلار به پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود و در برابر یورو به پایین‌ترین حد خود در 15 سال اخیر رسید و اندکی بهبود یافت.

یورو به دلار EUR/USD

یورو نسبتاً ثابت باقی ماند و نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه در نوسان بود و از ابتدای ژوئن تاکنون بیش از 2 درصد افزایش داشت. دلار استرالیا و دلار نیوزیلند هر دو پس از افزایش قابل توجه در هفته گذشته، کاهش یافتند. پوند انگلیس اندکی کاهش یافت اما نزدیک به اوج 14 ماهه قبل از نشست سیاست بانک مرکزی انگلیس باقی ماند. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کنند که بانک انگلستان برای مقابله با تورم بالا، نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد.

پوند به دلار GBP/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید