بازار فارکس امروز – 15 فوریه (26 بهمن)

آنچه باید در روز چهارشنبه 15 فوریه (26 بهمن) بدانید در اینجا آمده است:

  • پس از نوسانات روز سه شنبه، بازارها در اوایل روز چهارشنبه ریسک گریز هستند و دلار آمریکا (USD) قدرت خود را در برابر رقبای اصلی خود حفظ می کند. داده‌های خرده‌فروشی و تولید صنعتی ژانویه در اسناد اقتصادی ایالات متحده در کنار بررسی‌های تولیدی امپایر استیت فدرال نیویورک و موجودی‌های تجاری دسامبر درج خواهد شد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا امروز سخنرانی خواهد کرد.
  • داده های منتشر شده توسط اداره آمار کار ایالات متحده در روز سه شنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه ژانویه 0.5 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت که بزرگترین افزایش یک ماهه خود از ژوئن را نشان می دهد. شاخص CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، در همان دوره 0.4 درصد افزایش یافت. اگرچه واکنش اولیه بازار به داده ها در جلسه اولیه آمریکا متفاوت بود، اما بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالای 3.7 درصد رسید و به دلار کمک کرد تا قدرت خود را بازیابد. به دنبال ارقام تورم، ابزار FedWatch Group CME نشان می دهد که بازارها با احتمال بیش از 80 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو یک افزایش بیشتر نرخ بهره را حداقل 25 واحد پایه در ماه می انتخاب کند.
  • با انعکاس جو بد بازار، شاخص های سهام آمریکا در اوایل صبح روز چهارشنبه بین 0.4 تا 0.7 درصد کاهش یافت.
  • دفتر آمار ملی بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که شاخص CPI سالانه در ژانویه از 10.5 درصد در دسامبر به 10.1 درصد کاهش یافت، در حالی که انتظار بازار 10.3 درصد بود. به طور مشابه، CPI اصلی از 6.3 درصد در دسامبر به 5.8 درصد در سال کاهش یافت. تحت فشار تورم ملایم، GBP/USD در اعماق محدوده منفی نزدیک به 1.2100 در اوایل جلسه اروپا معامله می شود.
  • در طول ساعات معاملات آسیایی، فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA) گفت که تورم همچنان بسیار بالاست و افزود که این خطر وجود دارد که RBA به اندازه کافی در مورد نرخ ها عمل نکرده باشد. علیرغم این اظهارنظرهای تندرو، AUD/USD تحت فشار نزولی شدید باقی ماند و آخرین بار مشاهده شد که تقریباً 1% در روز کمی بالاتر از 0.6900 از دست داده است.
  • با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، USD/JPY به بالاترین سطح خود در نزدیک به پنج هفته گذشته صعود کرد و آخرین بار در روز بالاتر از 133.00 معامله شد. کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، اوایل روز گذشته گفت که انتظار دارد رئیس جدید بانک ژاپن (BoJ) سیاست پولی مناسبی را با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، تورم و بازار حفظ کند.
  • EUR/USD پس از صعود به بالای 1.0800 در جلسه اولیه آمریکا در روز سه شنبه، سودهای خود را پاک کرد تا روز را به زیر 1.0750 پایان دهد. این جفت در اوایل روز چهارشنبه روی عقب می ماند و به سمت 1.0700 عقب نشینی می کند.
  • قیمت طلا کاهش یافت و بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به راحتی بالای 3.7 درصد در ساعات معاملاتی آسیا در روز چهارشنبه نگه داشت. XAU/USD آخرین بار در پایین ترین سطح خود از اوایل ژانویه زیر 1850 دلار معامله شد.
  • بیت کوین در روز سه شنبه نزدیک به 2 درصد افزایش یافت و به نظر می رسد که در روز چهارشنبه BTC/USD کمی بالاتر از 22000 دلار وارد فاز تثبیت شده است. اتریوم در روز سه شنبه بیش از 3 درصد افزایش یافت و پس از کاهش در دو روز گذشته، 1500 دلار را پس گرفت. اوایل چهارشنبه، ETH/USD در محدوده باریکی در حدود 1550 دلار حرکت می کند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید