اخبار فارکس

پس از هفته ای پرنوسان، روبل روسیه در برابر دلار ثابت شد

نفت روسیه

روز جمعه، روبل روسیه در برابر دلار نزدیک به 84 معامله شد و پس از یک هفته پرنوسان که شاهد آن بودیم که ارز به پایین ترین حد خود در 14 ماه گذشته رسید، تثبیت شد. روبل به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی و عرضه محدود ارز خارجی تحت فشار بوده است.

امروز روبل 0.2 درصد در برابر دلار کاهش یافت و به 83.90 رسید، نزدیک به ضعیف ترین سطح خود از آوریل 2022. همچنین در برابر یورو 0.3 درصد کاهش یافت، در 91.85 و 0.2 درصد در برابر یوان معامله شد و به 11.75 رسید.

به گفته Veles Capital، واحد پول روسیه در حال حاضر در نقطه حساسی بین روند کاهش ارزش احتمالی و رشد اصلاحی قرار دارد.

عوامل موثر بر روبل عبارتند از: بدتر شدن ارقام تجارت خارجی، عرضه محدود ارز خارجی از سوی صادرکنندگان و تقاضای داخلی قوی برای ارز خارجی.

روبل حجم معاملات کمتری را تجربه کرده است، به ویژه از زمانی که تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعمال شد، آن را در معرض نوسانات شدید قرار می دهد. این امر باعث شده است که سرمایه گذاران خارجی کمتری بتوانند به بازارهای روسیه دسترسی داشته باشند.

انتظار می‌رود که صادرکنندگان درآمدهای ارزی را در اواخر ماه به پرداخت مالیات‌های محلی تبدیل کنند که ممکن است به تقویت بالقوه روبل کمک کند.

کاهش درآمدهای صادراتی تاثیر منفی بر روبل در سال جاری داشته است، به خصوص که واردات پس از رکود در سال 2022 شروع به بهبود کرده است.

نفت WTI

قیمت نفت خام برنت، معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه، 0.1 درصد کاهش یافت و به 75.60 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص‌های سهام روسیه پایین‌تر بودند و شاخص روبل MOEX روسیه در معاملات اولیه به بالاترین حد خود در بیش از 14 ماه گذشته رسید و 0.2 درصد کاهش یافت و به 2793.9 واحد رسید. شاخص RTS بر اساس دلار با 0.4 درصد کاهش به 1049.7 واحد رسید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا