تزلزل دلار به دلیل چشم انداز مبهم سیاست پولی فدرال رزرو

اقتصاد جهانی
شاخص دلار امریکا DXY

دلار آمریکا با کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نوساناتی را تجربه کرد و معامله گران را وادار کرد تا احتمال پایان چرخه انقباض پولی جهانی را بررسی کنند.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ بهره را با یک چهارم واحد افزایش داد و به بالاترین حد در 11 سال گذشته رساند، دلار استرالیا (AUD) در برابر دلار آمریکا (USD) به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید. فیلیپ لو، فرماندار RBA، علیرغم رشد ضعیف تولید ناخالص داخلی، پتانسیل افزایش بیشتر نرخ بهره را برای مقابله با فشارهای فزاینده قیمت ها نشان داد.

دلار امریکا به دلار کانادا USD/CAD

دلار کانادا (CAD) در حالی تقویت شد که انتظار می رفت بانک مرکزی کانادا (BoC) کمپین انقباضی خود را از سر بگیرد و به طور بالقوه نرخ بهره را افزایش دهد.

پوند به دلار GBP/USD

استرلینگ (GBP) در برابر دلار آمریکا افزایش جزئی داشت، در حالی که ین ژاپن (JPY) نیز افزایش یافت. یورو (یورو) در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و شاخص دلار آمریکا (DXY) افزایش یافت.

شاخص دلار امریکا DXY

انتظارات تورمی در میان مصرف‌کنندگان منطقه یورو کاهش یافت و سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا را پس از افزایش غیرمنتظره ماه قبل تسکین داد.

داده‌های چین نشان می‌دهد که صادرات سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافته و واردات نیز کاهش یافته است، که نشان‌دهنده چالش‌هایی برای تولیدکنندگان به دلیل تقاضای ضعیف در خارج از کشور و کاهش مصرف داخلی است. یوان چین (CNY) واکنش کمتری به داده ها داشت.

لیر ترکیه (TRY) در برابر دلار آمریکا به یک رکورد جدید رسید، در حالی که دلار نیوزیلند (NZD) اندکی کاهش یافت.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین (BTC) پس از افزایش 6 درصدی روز قبل، 1 درصد کاهش را تجربه کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شکایتی علیه کوین بیس تنظیم کرد و آن را به فعالیت غیرقانونی متهم کرد و قبلاً از بایننس و مدیر عامل آن شکایت کرده بود.

توکن BNB (BNB) بایننس پس از افت قابل توجه اندکی بهبود یافت.

منبع: Reuters.com
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید