اونس جهانی طلا به بالای 1950 دلار رسید اما ریسک پذیری معامله گران شتاب خود را از دست داد

  • قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه لندن پس از یک رالی نفس گیر بالاتر از مقاومت حیاتی 1950.00 دلار حرکت های رفت و برگشتی را نشان می دهد. در حالی که شاخص دلار DXY در حال ایجاد سطحی در حدود 100.50 است، این فلز گرانبها به سمت صعودی برگشته است و سوگیری صعودی همچنان مورد علاقه معامله گران است زیرا افزایش کمتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) شاخص دلار را به یک مسیر منفی سوق داده است.
  • اقتصاددانان در بانک ملی کانادا بر این باورند که اگر تورم همچنان در جهت نزولی به شگفتی خود ادامه دهد، این اشتباه است که فدرال رزرو در افزایش نرخ کلیدی خود بسیار فراتر از سطح فعلی و نگه داشتن آن برای مدت طولانی آن را ادامه دهد. بنابراین تغییر سیاست از FOMC در سه ماهه اول سال 2023 پیش بینی می شود که زمینه را برای کاهش طولانی تر فراهم می کند.
  • در همین حال، معاملات آتی S&P500 سودهای صبحگاهی خود را با اطمینان حفظ می کنند و نشان می دهد که موضوع ریسک پذیری بسیار محکم است. با این حال، بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به شدت بالای 3.42٪ کاهش یافته است.
  • پس از نوسانات ناشی از سیاست فدرال رزرو، سرمایه گذاران تمرکز خود را به سمت انتشار داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) (ژانویه) تغییر می دهند که در روز جمعه منتشر می شود. طبق اجماع، اقتصاد ایالات متحده 185 هزار شغل جدید در ژانویه در مقابل 223 هزار شغل اضافه کرده است. نرخ بیکاری بالاتر از 3.6 درصد دیده می شود. همچنین انتظار می رود میانگین درآمد ساعتی نسبت به انتشار قبلی 4.6 درصد به 4.9 درصد افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال طلا

  • شکل‌گیری فتیله‌های فروش توسط قیمت طلا پس از عبور از بالاترین قیمت 26 ژانویه در 1949.26 دلار، حکایت از وجود پیشنهادات قابل توجه خرید در سطوح بالا دارد. با این وجود به نظر می رسد که گاوهای طلا فاقد قدرت برای صعود تازه هستند. میانگین متحرک نمایی 20 دوره ای (EMA) در 1945.00 دلار همچنان بالاتر است، که نشان می دهد روند صعودی هنوز متوقف نشده است.
  • همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) نشانه هایی از وضعیت خرید بیش از حد را نشان می دهد که می تواند منجر به اصلاح جزئی در آینده شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید