اخبار فارکس امروز – انتظار بازار برای اعلام تورم در امریکا

اخبار فارکس امروز

ادامه آنچه باید در روز پنجشنبه، 12 ژانویه بدانید:

بازارهای مالی در اوایل پنجشنبه با آماده شدن سرمایه گذاران برای اطلاعات مربوط به تورم دسامبر از ایالات متحده، نسبتاً آرام می مانند. شاخص دلار آمریکا در محدوده محدود کمی بالای 103.00 به بالا و پایین ادامه می دهد، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بالاتر از 3.5 درصد به دنبال کاهش روز چهارشنبه و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده ثابت است. تقویم اقتصادی ایالات متحده همچنین شامل مطالبات اولیه بیکاری هفتگی خواهد بود و هیچ گونه اطلاعاتی با تاثیر بالا از منطقه یورو منتشر نخواهد شد.

  • شاخص های اصلی وال استریت برای دومین روز متوالی در روز چهارشنبه افزایش شدیدی را ثبت کردند و مقاومت دلار آمریکا را در برابر رقبای اصلی خود در ساعات معاملاتی آمریکا دشوار کردند. پیش‌بینی می‌شود که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ایالات متحده در دسامبر از ۷.۱ درصد در نوامبر به ۶.۵ درصد در ماه دسامبر برسد. انتظار می‌رود شاخص CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، از 6 درصد به 5.7 درصد کاهش یابد.
  • در همین حال، داده‌های چین نشان داد که CPI سالانه در دسامبر از 1.6 درصد به 1.8 درصد افزایش یافت. با این وجود، شاخص ترکیبی شانگهای در مسیری باقی می ماند تا روز را تقریباً بدون تغییر به پایان برساند.
  • اظهارات هاوکی از مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) به یورو کمک کرد تا روز چهارشنبه قدرت بیشتری پیدا کند و جفت ارز EUR/USD به بالاترین سطح خود در نزدیک به هشت ماه اخیر در 1.0777 رسید و سپس به سمت 1.0750 عقب نشینی کرد. اولی رن، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، گفت که برای کاهش تورم، نرخ ها باید به میزان قابل توجهی در جلسات بعدی افزایش یابد. به طور مشابه، پابلو هرناندز دو کاس، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، خاطرنشان کرد که آنها باید به افزایش نرخ بهره با سرعت ثابت ادامه دهند تا از خود در برابر خطر تغییر مداوم انتظارات تورمی به سمت بالا محافظت کنند.
  • GBP/USD تلاش کرد تا حرکتی قاطع در هر دو جهت انجام دهد و در روز چهارشنبه در حدود 1.2150 ثابت شد. این جفت آخرین بار در حال حرکت به پهلو در نزدیکی آن سطح دیده شد.
  • USD/JPY در اوایل پنجشنبه تحت فشار نزولی ملایمی قرار گرفت و به زیر 132.00 سقوط کرد. رسانه ژاپنی Yomiuri در اوایل روز گزارش داد که بانک مرکزی ژاپن در نظر دارد اثرات جانبی کاهش گسترده پولی را در جلسه سیاست هفته آینده بررسی کند.
  • قیمت طلا در روز چهارشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و به بالاترین سطح خود از اوایل ماه مه به 1887 دلار رسید. با ثابت ماندن بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا در اوایل صبح اروپا، XAU/USD کمی بالاتر از 1880 دلار آرام می ماند.
  • بیت کوین بازگشت خود را افزایش داد و در روز چهارشنبه نزدیک به 3 درصد رشد کرد و برای پنجمین روز متوالی در محدوده مثبت بسته شد. BTC/USD حرکت صعودی خود را حفظ می کند و نزدیک به 18200 دلار در اوایل پنجشنبه معامله می شود و در حال حاضر بیش از 1 درصد افزایش یافته است. به همین ترتیب، اتریوم در روز چهارشنبه 4 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید و در روز پنجشنبه ETH/USD به 1418 دلار رسید و به سمت 1400 دلار عقب نشینی کرد.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید