اخبار فارکس امروز – حرکت آرام و بلاتکلیفی بازارها

اخبار فارکس امروز

ادامه آنچه باید در روز چهارشنبه، 11 ژانویه بدانید:

  • به دنبال حرکت نوسانی که در ابتدای هفته شاهد بودیم، بازارهای مالی در روز سه‌شنبه همچنان متلاطم بودند. در غیاب انتشار داده‌های با تاثیر بالا و محرک‌های اساسی، جفت ارزهای اصلی در اوایل چهارشنبه نسبتاً آرام می‌مانند و شاخص دلار آمریکا ضرر هفتگی خود را کمی بالاتر از 103.00 تثبیت می‌کند. پیش از انتشار اطلاعات مورد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در روز پنجشنبه از ایالات متحده، حراج 10 ساله اوراق خزانه در ایالات متحده برای انگیزه جدید در ساعات معاملاتی آمریکا مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • با انعکاس بلاتکلیفی بازارها، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده امروز ثابت است و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حدود 3.6 درصد ثابت شده است. در همین حال، معاملات آتی یورو Stoxx اندکی افزایش یافته است و به نظر می رسد شاخص ترکیبی شانگهای تقریباً بدون تغییر روز را بسته است.
  • جروم پاول، رئیس FOMC، هنگام سخنرانی در سمپوزیوم بین المللی Riksbank در مورد استقلال بانک مرکزی، از اظهار نظر در مورد سیاست یا چشم انداز نرخ در روز سه شنبه خودداری کرد. با این حال، شاخص‌های اصلی وال استریت توانستند در محدوده مثبت به پایان برسند و اجازه ندادند دلار آمریکا زیان روز دوشنبه را جبران کند.
  • EUR/USD اندکی بالاتر رفت و آخرین بار در حدود 1.0750 معامله شد. روز سه‌شنبه، ایزابل اشنابل، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) گفت که سیاست‌های پولی محدودکننده با هدف بازگرداندن ثبات قیمت‌ها در میان‌مدت تا بلندمدت به نفع جامعه خواهد بود. ماریو سنتنو، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا، در اظهاراتی کمی مبهوت کننده، خاطرنشان کرد که روند فعلی نرخ های بهره به پایان خود نزدیک می شود.
  • داده‌های استرالیا در روز سه‌شنبه نشان داد که خرده‌فروشی در ماه نوامبر پس از انقباض 0.2 درصدی اکتبر 1.4 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت. این رقم بالاتر از انتظار بازار برای افزایش 0.6٪ بود. علاوه بر این، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از 6.9 درصد در ماه اکتبر به 7.4 درصد به صورت سالانه در نوامبر افزایش یافت. AUD/USD پس از انتشار این داده ها افزایش یافت و آخرین بار در محدوده مثبت بالای 0.6900 معامله شد.
  • یک نظرسنجی سه ماهه توسط بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در روز چهارشنبه نشان داد که نسبت خانوارهای ژاپنی که انتظار دارند قیمت ها در سال آینده افزایش یابد، در دسامبر به 85.0 درصد رسید که از 85.7 درصد در سپتامبر کاهش یافت. USD/JPY هیچ واکنشی به این عنوان نشان نداد و آخرین بار در روز در حدود ساعت 132.30 ثابت شد.
  • GBP/USD روز سه شنبه اصلاح فنی انجام داد و زیان های کوچکی را ثبت کرد. این جفت در اوایل روز چهارشنبه جایگاه خود را حفظ کرد و نزدیک به 1.2170 معامله شد.
  • افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، صعود XAU/USD را در روز سه شنبه محدود کرد. با این حال، در شرایطی که بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده در تلاش است تا بر اساس روند صعودی اخیر خود افزایش یابد، قیمت طلا دوباره قدرت خود را به دست آورد و آخرین بار در بالاترین سطح خود در نزدیک به 8 ماه گذشته بالای 1880 دلار معامله شد.
  • بیت کوین از بهبود روحیه ریسک پذیری بازارها سود برد و در روز سه شنبه به بالاترین سطح چند هفته اخیر نزدیک به 17500 دلار صعود کرد و سپس در روز چهارشنبه با حدود 17400 دلار وارد فاز ادغام شد. اتریوم در روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی افزایش یافت و آخرین بار در آن روز با قیمت 1330 دلار معامله شد.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید