بازار فارکس امروز – اخبار و رویدادهای 8 دی

fx news 29 dec

آنچه در روز پنجشنبه 29 دسامبر باید بدانید:

  • تغییر منفی ای که در ریسک پذیری مشاهده شد، به دلار آمریکا کمک می کند تا در نیمه دوم هفته در برابر رقبای اصلی خود قد علم کند. شاخص دلار آمریکا پس از بسته شدن دو روز گذشته در محدوده مثبت، در روز پنجشنبه نزدیک به 104.50 باقی می ماند. امروز ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری و داده های موجودی نفت خام در سند اقتصادی ایالات متحده نشان داده خواهد شد. فعالان بازار تحولات مربوط به درگیری روسیه و اوکراین و وضعیت ویروس کرونا در چین را به دقت زیر نظر خواهند داشت.
  • اواخر چهارشنبه، شاخص‌های اصلی وال استریت به سمت جنوب چرخید و متحمل زیان‌های سنگینی شد که موجب تقویت دلار امن شد. در حالی که چین همچنان به بازگشایی کامل نزدیک‌تر می‌شود، بقیه جهان به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید برای مسافران چینی هستند. از تاریخ 5 ژانویه، ایالات متحده از تمامی مسافران چینی می خواهد که قبل از ورود به کشور، تست منفی کووید ارائه دهند. به همین ترتیب، ایتالیا اعلام کرد که پس از اینکه نیمی از مسافرانی که وارد میلان شده‌اند، مبتلا به کووید بوده‌اند، آزمایش‌ها را برای همه مسافرانی که از چین وارد می‌شوند، آغاز خواهند کرد. انتظار می رود بریتانیا وضعیت را ارزیابی کند و تصمیم بگیرد که آیا پروازهای ورودی از چین محدود می شود یا خیر.
  • در همین حال، ویتالی کلیچکو، شهردار کیف روز پنجشنبه گفت که انفجارهایی در این شهر رخ داده است. علاوه بر این، گزارش شده است که حملات موشکی روسیه به شهر خارکف در شرق اوکراین اصابت کرده است. علاوه بر این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که بر اساس «فرمول صلح» رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی، با اوکراین مذاکره نخواهند کرد.
  • EUR/USD به سمت 1.0600 عقب نشینی کرد و در محدوده منفی در روز چهارشنبه بسته شد. این جفت در اوایل پنجشنبه کمی بالاتر از آن سطح نسبتاً آرام مانده است. امروز داده‌های عرضه پول و وام‌های خصوصی M3 در سند اقتصادی اروپا نشان داده خواهد شد.
  • GBP/USD در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی زیان اندکی را ثبت کرد اما توانست بالای 1.2000 باقی بماند. در زمان ویرایش، این جفت در روز در حدود 1.2020 اندکی بالاتر است.
  • پس از بسته شدن سه روز اول هفته در قلمرو مثبت، USD/JPY جهت خود را در ساعات معاملاتی آسیا در روز پنجشنبه معکوس کرد. رویترز اوایل روز گذشته گزارش داد که بانک مرکزی ژاپن برای دومین روز متوالی اقدام به خرید غیرمنتظره اوراق قرضه کرد. این جفت آخرین بار با کاهش 0.5% در روز در 133.80 مشاهده شد.

پس از صعود روز سه‌شنبه، قیمت طلا در بحبوحه ریسک‌گریزی در روز چهارشنبه در عقب ماند. با این وجود، به نظر نمی‌رسد XAU/USD برای ماندن در بالای 1800 دلار در اوایل روز پنج‌شنبه با مشکلی روبرو باشد و دلیل آن نیز کاهش بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده است (حدود1%).

بیت کوین در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی تقریباً 1 درصد از دست داد و سپس در اوایل پنجشنبه وارد مرحله تثبیت نزدیک به 16500 دلار شد. اتریوم نزدیک به 2 درصد سقوط کرد و در روز چهارشنبه زیر 1200 دلار بسته شد. ETH/USD آخرین بار در روز با افزایشی نسبی، در 1190 دلار معامله شد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید