طلا در حال حرکت برای اولین کاهش ماهانه در سه ماه اخیر با ثبات دلار است

اخبار طلا

به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه ثابت بود اما در مسیر اولین کاهش ماهانه خود در سه ماه گذشته قرار داشت. این کاهش به تقویت دلار آمریکا نسبت داده شد، زیرا فعالان بازار انتظار داشتند که فدرال رزرو نرخ های بهره بالاتر را برای مدت طولانی تری حفظ کند.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

تا ساعت 11:23 به وقت گرینویچ، هر اونس طلا به قیمت 1958.69 دلار معامله شد که تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند. با این حال، در طول ماه نزدیک به 1.6 درصد از دست داده بود و 120 دلار از بالاترین رکورد خود در اوایل ماه مه به آن رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا در 1976.30 دلار ثابت ماند.

تقویت دلار آمریکا به عنوان یک عامل کلیدی که همچنان مانع از قیمت طلا می شود، شناسایی شد. با پشت سر گذاشتن بحران بانکی و نگرانی سقف بدهی، تمرکز به مبارزه با تورم برگشت. ایلیا اسپیواک، رئیس کلان جهانی در Tastylive، پیشنهاد کرد که دلار قوی آمریکا احتمالاً به عنوان یک باد مخالف برای قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

شاخص دلار امریکا DXY

سهام جهانی در آستانه رای گیری در واشنگتن در مورد سقف بدهی ایالات متحده در حال کاهش بود و دلار آمریکا به دلیل داده هایی که نشان دهنده کند شدن روند بهبود اقتصادی چین است به بالاترین حد بیش از دو ماه گذشته رسید.

ادوارد گاردنر، اقتصاددان کالا در کپیتال اکونومیکس، انتظار داشت که طلا در کوتاه مدت به دلیل تقاضای امن ناشی از عدم اطمینان پیرامون سقف بدهی، در سطح فعلی خود باقی بماند.

طلا همچنین به دلیل تقویت دلار و انتظار فدرال رزرو برای افزایش و حفظ نرخ های بهره بالاتر با باد مخالف روبرو شد. گزارش شده است که لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، دلیل قانع‌کننده‌ای برای به تاخیر انداختن افزایش نرخ بهره دیگر نمی‌بیند.

انتظارات بازار، همانطور که در قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو نشان می دهد، به احتمال 62 درصدی برای افزایش 25 واحد پایه در جلسه آتی بانک مرکزی اشاره می کند، با کاهش نرخ بهره برای نیمه دوم سال. افزایش نرخ بهره چالشی را برای طلا ایجاد می کند زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می دهد.

از نظر سایر فلزات گرانبها، نقره نقطه ای با 0.4 درصد افزایش به 23.32 دلار در هر اونس، پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و به 1012.97 دلار رسید و پالادیوم با 0.5 درصد کاهش به 1394.39 دلار رسید. هر سه فلز نیز برای کاهش ماهانه تعیین شده بودند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید