بازار فارکس امروز – به حاشیه رفتن معامله گران قبل از اعلام CPI

آنچه باید در روز سه شنبه 14 فوریه (25 بهمن) در بازار فارکس بدانید:

  • بازارها در اوایل روز سه‌شنبه آرام مانده اند، زیرا سرمایه‌گذاران در حالی که برای انتشار داده‌های کلیدی اقتصاد کلان آماده می‌شوند که باعث افزایش نوسانات میشود، به حاشیه رفته اند. تقویم اقتصادی اروپا اطلاعات تغییر اشتغال و تولید ناخالص داخلی را برای سه ماهه چهارم ارائه خواهد کرد. در اوایل سشن آمریکا، اداره آمار کار ایالات متحده، داده های تورم بسیار مهم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را برای ژانویه منتشر خواهد کرد.
  
  • پس از شروع محتاطانه هفته، بازارها در نیمه دوم روز به ریسک مثبت تبدیل شدند و شاخص های اصلی وال استریت بیش از 1 درصد در روز افزایش داشتند. به نوبه خود، دلار آمریکا برای حفظ قدرت خود تلاش کرد و شاخص دلار آمریکا (DXY) در محدوده منفی بسته شد. اوایل روز سه‌شنبه، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده ثابت است و DXY کمی بالاتر از 103.00 ثابت می‌ماند، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در فاصله 3.7 درصدی حرکت می‌کند.
  • در طول ساعات معاملاتی آسیا، داده های استرالیا نشان داد که شاخص اعتماد تجاری بانک ملی استرالیا از -1 در دسامبر به 6 در ژانویه در ژانویه بهبود یافته است. در یک نکته منفی، شاخص اعتماد مصرف کننده Westpac از 5 درصد در ژانویه به -6.9٪ در فوریه کاهش یافت. AUD/USD به دنبال داده های مختلط نتوانست افزایش روز دوشنبه را ادامه دهد و آخرین بار در روز بالای 0.6950 ثابت معامله شد.
  • بانک مرکزی نیوزلند گزارش داد که انتظارات تورمی در سه ماهه اول از 3.62 درصد به 3.3 درصد کاهش یافته است. NZD/USD پس از این داده ها کشش خود را از دست داد و در روز به زیر 0.6350 منفی شد.
  • همانطور که انتظار می رفت، دولت ژاپن روز سه شنبه کازوئو اوئدو را به عنوان رئیس بعدی بانک مرکزی ژاپن (BoJ) معرفی کرد. ریوزو هیمینو، رئیس سابق آژانس خدمات مالی (FSA) و شینیچی اوچیدا، رئیس بانک مرکزی حرفه ای و مدیر اجرایی BoJ نیز به عنوان دو معاون فرماندار معرفی شده اند. USD/JPY واکنشی فوری به این تحول نشان نداد و آخرین بار در حوالی ساعت 132.00 حرکت جانبی مشاهده شد.
  • EUR/USD از ضعیف شدن دلار آمریکا در نیمه دوم روز دوشنبه استفاده کرد و در محدوده مثبت بالای 1.0700 بسته شد. این جفت در اوایل صبح روز سه شنبه اروپا به سمت 1.0750 صعود می کند.
  • GBP/USD در روز دوشنبه شتاب صعودی گرفت و تمام زیان هایی که در روز جمعه متحمل شده بود را پاک کرد. دفتر آمار ملی بریتانیا روز سه شنبه گزارش داد که نرخ بیکاری سازمان بین المللی کار بدون تغییر در 3.7 درصد در سه ماه منتهی به دسامبر همانطور که انتظار می رفت با تغییر تعداد مدعیان به -12.9K رسید. تورم دستمزد، همانطور که با میانگین سود بدون پاداش اندازه گیری شد، از 6.5 درصد به 6.7 درصد در مدت مشابه در سال به 6.7 درصد رسید. با واکنش اولیه به این ارقام، این جفت بهبودی خود را از 1.2150 در روز سه شنبه افزایش داد.
  • قیمت طلا در روز دوشنبه موفق به افزایش مجدد نشد و پایین‌ترین بسته روزانه خود را در یک ماه اخیر کمی بالای 1850 دلار ثبت کرد زیرا بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا در حدود 3.7 درصد ثابت ماند. اوایل سه‌شنبه، XAU/USD یک اصلاح فنی انجام می‌دهد و در محدوده مثبت بالای 1860 دلار باقی ماند.
  • بیت کوین روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود در نزدیک به سه هفته گذشته به زیر 21400 دلار رسید، اما زیان های خود را پاک کرد تا روز را ثابت ببندد. اوایل سه‌شنبه، BTC/USD کمی پایین‌تر از 21800 دلار معامله می‌شود. اتریوم روز دوشنبه زیان های کوچکی را ثبت کرد و ETH/USD روز سه شنبه در فاصله نزدیک 1500 دلار معامله شد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید