بازار فارکس امروز – دلار آمریکا سودهای هفتگی را پیش از داده های سطح متوسط تثبیت می کند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز جمعه، 22 اردیبهشت در بازار فارکس بدانید:

بازارها در روز جمعه نسبتاً آرام می مانند زیرا سرمایه گذاران آخرین اطلاعات منتشر شده را ارزیابی می کنند و در عین حال به عناوین مربوط به بحران بانکی در ایالات متحده توجه می کنند. بعداً در روز، داده های شاخص قیمت واردات و صادرات در سند اقتصادی ایالات متحده نشان داده خواهد شد. پیش از آخر هفته، دانشگاه میشیگان (UoM) نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده را برای ماه می منتشر خواهد کرد.

تشدید نگرانی‌ها از عمیق‌تر شدن بحران بانکی باعث شد تا سرمایه‌گذاران در روز پنج‌شنبه بدنبال پناهگاه امن باشند و شاخص دلار آمریکا DXY به بالاترین سطح خود در 10 روز گذشته به بالای 102.00 صعود کرد و سپس در اوایل روز جمعه وارد مرحله تثبیت نزدیک به آن سطح شد. PacWest در روز پنجشنبه گفت که سپرده های آن نزدیک به 10 درصد کاهش یافته و سهام این بانک بیش از 20 درصد از دست داده است. میانگین صنعتی داوجونز سنگین مالی روزانه نزدیک به 0.7 درصد از دست داد. در صبح اروپا، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در روز نسبتاً افزایش یافت.

بانک مرکزی انگلیس (BoE) همانطور که انتظار می رفت، نرخ سیاستی خود را 25 واحد پایه افزایش داد و به 4.5 درصد رساند و در بیانیه سیاستی خود تکرار کرد: “اگر قرار بود شواهدی از فشارهای مداوم وجود داشته باشد، آنگاه سیاست های پولی سخت تر لازم است.” اگرچه BoE پیش‌بینی‌های تورم را بالاتر بازبینی کرد، اندرو بیلی فرماندار گفت دلایل خوبی وجود دارد که فکر کنیم شاخص قیمت مصرف‌کننده از آوریل به شدت کاهش خواهد یافت.

GBP/USD پس از رویداد BoE در روز پنجشنبه تحت فشار نزولی شدید قرار گرفت و بیش از 100 پیپ در روز از دست داد. اوایل روز جمعه، داده های بریتانیا نشان داد که تولید ناخالص داخلی در ماه مارس 0.3 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است. در همین دوره، تولیدات صنعتی و تولیدی هر دو 0.7 درصد رشد کردند. با این حال، GBP/USD تا حد زیادی این داده ها را نادیده گرفت و آخرین بار با افزایش اندک بهبودی بالای 1.2500 مشاهده شد.

EUR/USD در روز پنجشنبه به ضعیف ترین سطح خود در یک ماه گذشته در 1.0900 سقوط کرد. در صبح اروپا، این جفت یک اصلاح فنی انجام می دهد اما به معاملات زیر 1.0950 ادامه می دهد. لوئیس دی گیندوس، معاون بانک مرکزی اروپا (ECB) بعداً در روز سخنرانی خواهد کرد.

اگرچه USD/JPY در بحبوحه قدرت گسترده دلار آمریکا در روز پنجشنبه بالاتر رفت، جو بازار ریسک گریز اجازه نداد این جفت ارز حرکت صعودی داشته باشد. در اوایل جمعه، این جفت در روز بالای 134.50 با اندکی افزایش معامله می شود.

قیمت طلا از کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در روز پنجشنبه ناکام ماند و در محدوده منفی زیر 2020 دلار بسته شد. XAU/USD در جلسه اروپا ثابت می ماند و در حدود 2010 دلار معامله می شود.

پس از یک تثبیت دو روزه، بیت کوین در روز پنجشنبه تحت فشار فروش مجدد قرار گرفت و در اوایل جمعه به روند کاهشی خود ادامه داد. BTC/USD آخرین بار در ضعیف ترین سطح خود در نزدیک به دو ماه گذشته زیر 26300 دلار معامله شد. اتریوم روز پنجشنبه بیش از 2 درصد از دست داد و زیر 1800 دلار بسته شد. فروشندگان در جلسه اروپا کنترل خود را حفظ می کنند و ETH/USD در حدود 1750 دلار در ناحیه قرمز معامله می شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید