بازار فارکس امروز – مشکلات بانکی، NFP ایالات متحده برای بالا نگه داشتن نوسانات قبل از آخر هفته

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز جمعه، 5 مه (15 اردیبهشت) بدانید:

  • سرمایه‌گذاران در آخرین روز معاملاتی هفته همچنان در وضعیت سختی قرار دارند، زیرا در انتظار گزارش مشاغل آوریل، عملکرد سهام بانک‌های منطقه‌ای در ایالات متحده را زیر نظر دارند. سند اقتصادی اروپا داده‌های خرده‌فروشی ماه آوریل را نشان خواهد داد و آمار کانادا نیز داده‌های بازار کار را در اواخر روز منتشر خواهد کرد. با پایان دوره خاموشی فدرال رزرو (فدرال رزرو) در روز پنجشنبه، نظرات سیاست گذاران نیز توسط فعالان بازار مشاهده خواهد شد.
  • جریان های امن روز پنجشنبه بر بازارهای مالی تسلط یافتند و به شاخص دلار آمریکا DXY کمک کردند تا برخی از زیان هایی که پس از فدرال رزرو متحمل شده بود را پاک کند. پس از آن که وام دهنده اعلام کرد که در حال مذاکره با شرکای بالقوه در مورد فروش دارایی های استراتژیک است، سهام PacWest Bancorp پس از زنگ افتتاحیه در روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود رسید. در همین حال، فایننشال تایمز گزارش داد که وسترن الیانس نیز در حال بررسی گزینه های مشابه است که باعث فروش سایر سهام بانک های منطقه ای نیز شده است. بعداً در همان روز، پس از اینکه بانک این گزارش را تکذیب کرد و آن را “شرم آور” خواند، سهام وسترن یونیون بازگشت. اوایل روز جمعه، معاملات آتی شاخص سهام آمریکا بین 0.2 تا 0.4 درصد افزایش یافت.
  • پیش بینی می شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ایالات متحده در ماه آوریل 179,000 افزایش یابد و در پی افزایش 236,000 ثبت شده در ماه مارس. انتظار می رود نرخ بیکاری بدون تغییر در 3.5٪ باقی بماند و تورم سالانه دستمزد ثابت در 4.2٪ باقی بماند.
  • EUR/USD در روز پنج شنبه به زیر 1.1000 کاهش یافت اما توانست یک جهش مجدد داشته باشد. بانک مرکزی اروپا (ECB) همانطور که انتظار می رفت، نرخ های کلیدی خود را 25 واحد افزایش داد. در جریان کنفرانس مطبوعاتی، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، تصریح کرد که آنها نمی‌خواهند تشدید سیاست‌ها را متوقف کنند، و افزود که آنها «زمینه بیشتری برای پوشش دارند». اگرچه اظهارات تندروانه لاگارد به یورو کمک کرد تا تقاضا را پیدا کند، اما فضای بازار ریسک گریز، روند صعودی این جفت را محدود کرد. در اوایل صبح اروپا در روز جمعه، EUR/USD در روز با اندکی بالاتر از 1.1050 معامله شد. در همین حال، داده های آلمان نشان داد که سفارشات کارخانه در ماه مارس 10.7 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است، در حالی که انتظار بازار برای کاهش 2.2 درصدی بود.
  • GBP/USD در روز پنج‌شنبه با افزایش نسبتاً کمی بسته شد، زیرا کاهش شدید EUR/GBP به پوند استرلینگ کمک کرد تا در برابر دلار انعطاف‌پذیر بماند. این جفت در اوایل روز جمعه همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد و آخرین بار در بالاترین سطح خود در نزدیک به یک سال گذشته بالای 1.2600 معامله شد.
  • USD/JPY در روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت و در اوایل جمعه کمی بالای 134.00 تثبیت شد. پیش از این نیز زمین لرزه ای به بزرگی 6.3 ریشتر استان ایشیکاوای ژاپن را لرزاند. با این حال، به نظر نمی رسد که این پیشرفت تأثیری بر عملکرد این زوج داشته باشد.
  • طلا روز پنجشنبه به عنوان دارایی امن درخشید و در ساعات معاملاتی آمریکا به 2060 دلار صعود کرد. XAU/USD در اوایل روز جمعه به زیر 2050 دلار عقب نشینی کرد اما به سودهای هفتگی چشمگیر چسبیده است.
  • تیف ماکلم، رئیس بانک کانادا (BoC) در یک سخنرانی آماده شده در هیئت تجارت منطقه تورنتو گفت که اگر آنها علائمی را ببینند که احتمالاً تورم به طور قابل توجهی بالاتر از هدف 2 درصدی آنها گیر می کند، آماده هستند تا نرخ بهره را بیشتر افزایش دهند. . این اظهارنظرهای جنگ طلبانه و بازگشت دیرهنگام قیمت نفت خام به CAD کمک کرد تا در روز پنجشنبه از دلار پیشی بگیرد و USD/CAD بیش از 100 پیپ از دست داد. این جفت در اوایل روز جمعه در محدوده منفی نزدیک به 1.3500 معامله می شود. پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری در کانادا از ۵ درصد در ماه مارس با ۲۰ هزار+ تغییر خالص در اشتغال به ۵.۱ درصد در آوریل افزایش یابد.
  • بیت کوین در روز پنجشنبه با کاهش نسبتاً پایینی بسته شد، اما اوایل جمعه شروع به صعود کرد. BTC/USD آخرین بار در روز نزدیک به 29200 دلار بیش از 1% افزایش یافت. اتریوم روز پنجشنبه عقب نشینی کرد اما قبل از آخر هفته ETH/USD به منطقه 1900 دلاری بازگشت.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید