بازار فارکس امروز – محدود شدن رشد دلار قبل از داده های کلیدی ایالات متحده و تصمیمات سیاست فدرال رزرو

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز چهارشنبه 3 مه (13 اردیبهشت) بدانید:

  • دلار آمریکا (USD) در اوایل روز چهارشنبه پس از نوسانات روز سه‌شنبه، همچنان در سطح عقب باقی می‌ماند. گزارش اشتغال بخش خصوصی ADP برای ماه آوریل و بررسی PMI خدمات ISM در سند اقتصادی ایالات متحده پیش از اعلام سیاست موردانتظار فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) بعداً در جلسه آمریکا نمایش داده می شود. فعالان بازار همچنین به عملکرد سهام بانکی منطقه ای در ایالات متحده پس از فروش روز سه شنبه توجه زیادی خواهند داشت.
  • شاخص دلار آمریکا DXY پس از رسیدن به قوی ترین سطح خود در سه هفته اخیر نزدیک به 102.50 در روز سه شنبه، مسیر خود را معکوس کرد و به زیر 102.00 بسته شد و یک زنجیره برد سه روزه را شکست. زیان‌های سنگینی که در سهام بانکی منطقه‌ای دیده می‌شود، در بحبوحه ترس از تشدید بحران مالی پس از فروپاشی بانک فرست ریپابلیک، باعث فرار به سمت جایی امن شد. به نوبه خود، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بیش از 4 درصد کاهش یافت و باعث شد که دلار قدرت خود را از دست بدهد.
  • به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو پس از نشست سیاست گذاری ماه مه، نرخ بهره خود را 25 واحد پایه (bps) به محدوده 5 تا 5.25 درصد افزایش دهد. سرمایه گذاران به لحن بانک مرکزی ایالات متحده در بیانیه سیاست توجه زیادی خواهند کرد و سعی خواهند کرد بفهمند که آیا در چرخه انقباضی از ژوئن توقفی وجود خواهد داشت یا خیر.
  • در طول ساعات معاملات آسیایی، داده های نیوزیلند نشان داد که نرخ بیکاری بدون تغییر در 3.4 درصد در سه ماهه اول باقی مانده است. در همین دوره، تغییر اشتغال 0.8 درصد در مقایسه با انتظار بازار 0.4 درصد افزایش یافت و شاخص هزینه کار سالانه از 4.3 درصد به 4.5 درصد افزایش یافت. با حمایت از گزارش مشاغل خوش‌بینانه، NZD/USD در جلسه آسیایی بالاتر رفت و آخرین بار در محدوده مثبت در حدود 0.6230 معامله شد.
  • پس از از دست دادن بیش از 50 پیپ در روز دوشنبه، EUR/USD در اواخر روز سه‌شنبه جهت خود را معکوس کرد و افزایش روزانه متوسطی را ثبت کرد. این جفت در اوایل چهارشنبه در محدوده نسبتا تنگ بالای 1.1000 معامله می شود.
  • GBP/USD علیرغم کاهش مجدد دلار در روز سه شنبه نتوانست یک بازگشت قاطع را انجام دهد و برای دومین روز متوالی در محدوده منفی بسته شد. این جفت در صبح روز چهارشنبه اروپا به سمت سطح کلیدی 1.2500 صعود می کند.
  • به دلیل کاهش شدید بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا در روز سه شنبه افزایش یافت و نزدیک به 2020 دلار به قوی ترین سطح خود از اواسط آوریل رسید. XAU/USD در مرحله تثبیت کمی پایین تر از آن سطح در روز چهارشنبه باقی می ماند.
  • USD/JPY در روز سه شنبه نزدیک به 100 پیپ سقوط کرد و در جلسه آسیایی روز چهارشنبه به کاهش ادامه داد. ین ژاپن از محیط بازار ریسک گریز سود می برد و این جفت آخرین بار در حدود 136.00 معامله شد، جایی که قبلاً 0.4٪ به صورت روزانه کاهش داشت.
  • بیت کوین در روز سه شنبه بیش از 2 درصد افزایش یافت و BTC/USD در روز چهارشنبه به بالای 28500 دلار رسید. به همین ترتیب، اتریوم 2 درصد رشد کرد و یک سری باخت دو روزه را کنار زد. اما ETH/USD همچنان زیر 1900 دلار معامله می شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید