بازار فارکس امروز – رشد دلار آمریکا قبل از داده های تورم PCE

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز جمعه، 28 آوریل (8اردیبهشت) بدانید:

  • دلار آمریکا (USD) در آخرین روز معاملاتی ماه آوریل پس از اینکه در روز پنجشنبه موفق شد در برابر رقبای اصلی خود رشد کمی داشته باشد، به افزایش قدرت خود ادامه می دهد. داده های تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول از منطقه یورو و آلمان پیش از ارقام تورم آوریل آلمان توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد بود. بعداً در جلسه، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، در سند اقتصادی ایالات متحده در کنار شاخص هزینه اشتغال برای سه ماهه اول ارائه خواهد شد.
  • دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) روز پنجشنبه گزارش داد که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2023 با نرخ سالانه 1.1 درصد رشد کرد. این میزان به دنبال رشد 2.6 درصدی ثبت شده در سه ماهه آخر سال 2022 بود و بدتر از انتظارات بازار برای رشد 2 درصدی. با این وجود، دلار آمریکا در برابر رقبای خود انعطاف پذیر بود زیرا جزئیات زیربنایی گزارش فعالیت مصرف کننده سالم و مولفه های تورمی قوی را نشان می داد. با این حال، با افزایش شاخص های اصلی وال استریت پس از زنگ افتتاحیه، شاخص دلار آمریکا (DXY) بخشی از سود خود را از بین برد. در اوایل روز جمعه، DXY دوباره کشش خود را به دست آورد و شروع به صعود به سمت 102.00 کرد.
  • در طی ساعات معاملات آسیایی، داده های ژاپن نشان داد که نرخ بیکاری در ماه مارس از 2.6 درصد در فوریه به 2.8 درصد در مقایسه با انتظار بازار 2.5 درصد رسیده است. علاوه بر این، شاخص قیمت مصرف کننده توکیو در ماه آوریل از 3.3 درصد به 3.5 درصد افزایش یافت که با اختلاف زیادی از تخمین 2.6 درصدی تحلیلگران پیشی گرفت. در نهایت، بانک ژاپن (BoJ) اعلام کرد که تنظیمات سیاست خود را بدون تغییر باقی گذاشته است. BoJ باند را در اطراف هدف 10 ساله JGB خود 0.5% بالا و پایین نگه داشت، در حالی که مجدداً تأکید کرد که در صورت نیاز و در عین حال تلاش برای ثبات بازار، گام‌های کاهش بیشتری را بدون تردید برمی‌دارد. لحن مثبت BoJ باعث تقویت USD/JPY شد و آخرین بار شاهد افزایش بیش از 1 درصدی این جفت ارز در روز نزدیک به 135.50 بود.
  • پس از کاهش اندکی به زیر 1.1000 در جلسه اولیه آمریکا در روز پنجشنبه، EUR/USD بازگشتی را پشت سر گذاشت و تقریباً بدون تغییر روز را بسته است. این جفت در اوایل روز جمعه در محدوده بسته زیر 1.1050 معامله می شود.
  • GBP/USD در روز پنجشنبه رشدهای کوچکی را ثبت کرد و پیش از از دست دادن کشش خود، به صعود به سمت 1.2500 در جلسه آسیایی ادامه داد. این جفت آخرین بار در روز در حدود 1.2480 معامله شد.
  • بیت کوین از جو ریسک مثبت روز پنجشنبه سود برد و نزدیک به 3 درصد رشد کرد. BTC/USD در صبح روز اروپا در محدوده محدودی نزدیک به 29500 دلار معامله می شود. اتریوم در روز پنجشنبه ۲ درصد افزایش یافت و ETH/USD به بالای ۱۹۰۰ دلار رسید و قبل از اینکه در اوایل جمعه کمی بالاتر از آن سطح قرار گیرد، وارد مرحله تثبیت شد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید