بازار فارکس امروز – حرکات متلاطم ادامه دارد، چشمها به گزارش مشاغل کانادا و داده های ایالات متحده

در اینجا چیزی است که باید در روز جمعه 10 فوریه (21 بهمن) در بازار فارکس بدانید:

  • بازارها در نیمه دوم هفته در بحبوحه فقدان محرک های اساسی بلاتکلیف هستند. پیش از تعطیلات آخر هفته، گزارش مشاغل ژانویه از کانادا و شاخص اولیه اطمینان مصرف کننده در فوریه دانشگاه میشیگان از ایالات متحده توسط سرمایه گذاران به دقت زیر نظر خواهد بود. بازار به ارزیابی اظهارات مقامات بانک مرکزی ادامه خواهد داد.
  • دلار آمریکا (USD) در نیمه اول روز پنج شنبه برای یافتن تقاضا با مشکل مواجه شد و در معاملات اولیه آمریکا همچنان در عقب ماند. در حالی که شاخص های اصلی وال استریت پس از یک گشایش قوی دوباره به سمت قرمز سقوط کردند، دلار توانست جایگاه خود را دوباره به دست آورد.
  • در اوایل روز جمعه، شاخص دلار DXY بالای 103.00 ثابت است و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در کانالی فشرده کمی بالای 3.65 درصد بالا و پایین می رود. در همین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده امروز ثابت هستند.
  • در طول سشن معاملات آسیایی، داده های چین نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه ژانویه 0.8 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است. بر اساس سالانه، CPI به 2.1% رسید، کمی کمتر از انتظار بازار 2.2%.
  • EUR/USD در روز پنجشنبه به سمت 1.0800 صعود کرد، اما حرکت صعودی خود را در اواخر جلسه آمریکا از دست داد و بخش بزرگی از سود روزانه خود را پاک کرد. در صبح اروپا، EUR/USD در زیر 1.0750 نسبتاً آرام مانده است.
  • اگرچه GBP/USD از بالاترین سطح 6 روزه نزدیک به 1.2200 عقب نشینی کرد، اما موفق شد در روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی در محدوده مثبت بسته شود. به نظر می رسد این جفت در حدود 1.2100 وارد فاز تثبیت شده است. داده های منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا در روز جمعه نشان داد که اقتصاد بریتانیا در سه ماهه چهارم همانطور که انتظار می رفت دچار رکود شد. تولید ناخالص داخلی GDP ماهانه 0.5 درصد کاهش یافت. در یک نکته مثبت، تولید صنعتی در ماه دسامبر 0.3 درصد افزایش یافت، در حالی که انتظار بازار برای کاهش 0.2 درصدی بود.
  • USD/CAD در نزدیکی حد بالای محدوده هفتگی خود در حدود 1.3450 اوایل جمعه نسبتاً آرام می ماند. پیش بینی می شود نرخ بیکاری در کانادا از 5 درصد در دسامبر به 5.1 درصد در ژانویه افزایش یابد و تغییر خالص اشتغال نسبت به افزایش قوی 104 هزار دسامبر به 15 هزار کاهش یابد.
  • USD/JPY بلاتکلیف مانده و به معامله نزدیک به 131.50 ادامه می دهد. چندین رسانه خبری روز پنجشنبه گزارش دادند که دولت ژاپن در حال برنامه ریزی برای معرفی نامزدهای جدید رئیس بانک مرکزی ژاپن است. در همین حال، ماسایوشی آمامیا، معاون بانک ژاپن (BoJ) روز جمعه گفت که نیازی فوری برای انعطاف پذیرتر کردن YCC نمی بیند. امایا تکرار کرد که حفظ سیاست پولی فوق‌العاده سست فعلی مناسب است.
  • تحت فشار بازگشت قاطع بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، قیمت طلا اواخر روز پنجشنبه به سمت جنوب چرخید و یک زنجیره برد سه روزه را شکست. در زمان انتشار، XAU/USD در پایین ترین سطح خود از اوایل ژانویه زیر 1860 دلار معامله می شد.
  • بیت کوین 5 درصد از دست داد و در روز پنجشنبه به زیر محدوده معاملاتی سه هفته ای رسید. BTC/USD در اوایل روز جمعه پایین تر از 22000 دلار معامله می شود. اتریوم در روز پنجشنبه بیش از 6 درصد سقوط کرد و آخرین بار ETH/USD روزانه کمی بالاتر از سطح کلیدی 1500 دلار معامله شد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید