بازار فارکس امروز – دلار آمریکا رشد هفته گذشته را حفظ کرده است

آنچه باید در روز دوشنبه 6 فوریه (17 بهمن) بدانید در بازا فارکس بدانید:

  • بازارها هفته جدید را با آرامشی نسبی آغاز کرده اند و دلار آمریکا پس از ثبت سودهای چشمگیر بر اساس گزارش مشاغل ماه ژانویه در روز جمعه، موفق شد در برابر رقبای اصلی خود انعطاف پذیر بماند. شاخص دلار DXY در بالاترین حد چند هفته اخیر نزدیک به 103.00 و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در محدوده مثبت در حدود 3.55 درصد باقی می ماند. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده S&P 500، NASDAQ و Dow Jonesدر صبح اروپا بین 0.3 تا 0.6 درصد کاهش یافت که نشان دهنده لحن محتاطانه بازار است. شاخص اعتماد سرمایه‌گذار Sentix برای خرده‌فروشی‌های فوریه و ژانویه در فهرست اقتصادی اروپا در روز دوشنبه نمایش داده می‌شود. هیچ گونه اطلاعات سطح بالایی از ایالات متحده منتشر نخواهد شد و فعالان بازار توجه زیادی به سخنرانی Fed خواهند داشت.
  • داده های منتشر شده توسط اداره آمار کار ایالات متحده در روز جمعه نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ایالات متحده در ژانویه 571,000 افزایش یافته است که با اختلاف زیادی از انتظار بازار 185,000 فراتر رفته است. اگرچه تورم سالانه دستمزد، همانطور که با میانگین درآمد ساعتی اندازه‌گیری می‌شود، در ژانویه به 4.4 درصد کاهش یافت، اما نرخ 4.6 درصدی دسامبر به 4.9 درصد افزایش یافت. دلار آمریکا بر اساس نرخ قابل توجه NFP افزایش یافت و DXY با افزایش 1 درصدی به صورت هفتگی، یک زنجیره باخت سه هفته‌ای را شکست.
  • EUR/USD در روز جمعه بیش از 100 پیپ از دست داد و در زیر 1.0800 بسته شد. این جفت ارز در تلاش هستند تا در جلسه اولیه اروپا در روز دوشنبه، یک بازگشت مجدد داشته باشند. داده های آلمان نشان می دهد که سفارشات کارخانه در ماه دسامبر 3.2 درصد افزایش یافته است. اگرچه این آمار بهتر از انتظار بازار برای افزایش 2 درصدی بود، اما نتوانست به یورو در یافتن تقاضا کمک کند. پیش‌بینی می‌شود که خرده‌فروشی در منطقه یورو در ژانویه 2.5 درصد به صورت ماهانه کاهش یابد.
  • GBP/USD در نیمه دوم هفته گذشته به شدت کاهش یافت و در ساعات معاملاتی آسیا در روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته در 1.2033 رسید. این جفت توانست یک جهش مجدد داشته باشد و آخرین بار در روز کمی بالاتر از 1.2050 معامله شد.
  • USD/JPY با یک شکاف صعودی بزرگ باز شد و به بالاترین سطح خود در نزدیک به یک ماه گذشته بالای 132.50 رسید و سپس به زیر 132.00 در صبح اروپا عقب نشینی کرد. اوایل روز، Nikkei گزارش داد که دولت ژاپن به عنوان جانشین احتمالی هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی، با معاون بانک ژاپن، Masayoshi Amamiya، تماس گرفته است. شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، در اظهار نظر در مورد این گزارش، گفت: “من چیزی در مورد نامزدی آمامیا به عنوان فرماندار BoJ نشنیده ام.”
  • تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا در نیمه دوم هفته گذشته بیش از 4 درصد کاهش یافت. XAU/USD تلاش می‌کند تا اوایل روز دوشنبه بهبود یابد و آخرین بار در معاملات بالای 1875 دلار مشاهده شد که بیش از 0.5 درصد رشد روزانه داشت.
  • بیت کوین اصلاح نزولی خود را در آخر هفته تمدید کرد و در اوایل دوشنبه به کاهش ادامه داد. در زمان انتشار، BTC/USD در روز با کاهشی نسبتاً پایین تر در حدود 22800 دلار معامله می شد. اتریوم روز یکشنبه یک سری برد پنج روزه را قطع کرد و روزانه بیش از 2 درصد از دست داد. ETH/USD در اوایل دوشنبه آرام می ماند و در کانال تنگ بالای 1600 دلار در نوسان است.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید