بازار فارکس امروز – گزارش مشاغل ژانویه ایالات متحده هفته پر نوسان را به پایان می رساند

آنچه باید امروز ۳ فوریه (۲۴ بهمن) در بازار فارکس بدانید:

  • پس از نوسانات شدیدی که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بودیم، به نظر می‌رسد بازارها در آخرین روز معاملاتی هفته محتاط شده‌اند. در حالی که سرمایه گذاران در انتظار گزارش مشاغل ژانویه از ایالات متحده هستند، شاخص دلار DXY رشد روز پنج شنبه را اندکی پایین تر و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده را در قلمرو منفی تثبیت می کند. داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده دسامبر در سند اقتصادی اروپا نمایش داده می‌شود و S&P Global اصلاحات نهایی PMIهای تولید و خدمات ژانویه را برای آلمان، منطقه یورو، بریتانیا و ایالات متحده منتشر خواهد کرد. در نهایت، ISM PMI خدمات ایالات متحده را پیش از آخر هفته منتشر خواهد کرد.
  • بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم گرفت همانطور که انتظار می رفت، نرخ های کلیدی را 50 واحد پایه افزایش دهد و گفت که قصد دارد قبل از ارزیابی مجدد وضعیت، یک افزایش 50 واحدی دیگر را در ماه مارس انتخاب کند. در جریان کنفرانس مطبوعاتی، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از تعهد به افزایش بیشتر نرخ پس از ماه مارس خودداری کرد و خاطرنشان کرد که ریسک‌های تورمی در حال حاضر متعادل‌تر شده‌اند. لحن لگارد لاگارد باعث شد که EUR/USD کشش خود را از دست بدهد و این جفت بخش بزرگی از سودهای روز چهارشنبه را قبل از تثبیت در حدود 1.0900 در روز جمعه پاک کرد.
  • در همین حال، بانک مرکزی انگلیس (BoE) اعلام کرد که با رای مثبت 7 عضو MPC به این تصمیم، نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش داده و به 4 درصد رساند. بیانیه سیاست BOE نشان داد که این بانک پیش بینی های تورم را کاهش داده و شاهد یک رکود کم عمق بوده است. علاوه بر این، اندرو بیلی، فرماندار BoE خاطرنشان کرد که اگر اقتصاد مطابق با پیش‌بینی‌های مرکزی آنها تکامل یابد، سیاست را دوباره ارزیابی خواهند کرد. پوند استرلینگ به دنبال رویداد BOE تحت فشار فروش شدید قرار گرفت و GBP/USD به پایین ترین سطح خود از اواسط ژانویه در 1.2220 سقوط کرد. در اوایل روز جمعه، این جفت ارز همچنان به نزول خود ادامه می دهد و تحت فشار ریسک گریزی، زیر 1.2200 معامله می شود.
  • اگرچه بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در روز پنج شنبه به پایین آمدن ادامه داد، تقویت مجدد دلار آمریکا XAU/USD را مجبور کرد که به سمت جنوب حرکت کند. قیمت طلا دوباره روند صعودی هفتگی خود را طی کرد و آخرین بار در کانالی با اندکی بالاتر از 1910 دلار معامله شد.
  • USD/JPY در روز پنجشنبه موفق شد از پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای خود برگشت کند، اما نتوانست شتاب بهبودی را به دست آورد. در اوایل روز جمعه، این جفت کمی بالاتر از 128.50 صعودی و نزولی است. هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن (BoJ) روز جمعه به پارلمان ژاپن گفت که بانک مرکزی ژاپن باید سیاست فوق العاده آسان را برای حمایت از اقتصاد و ایجاد محیطی برای افزایش دستمزد شرکت ها حفظ کند.
  • بیت کوین در روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود از اواسط آگوست به بالای 24000 دلار رسید، اما در نهایت زیان روزانه کمی را ثبت کرد. BTC/USD آخرین بار در روز در حدود 23500 دلار معامله شد. اتریوم پس از صعود به بالای 1700 دلار در روز پنجشنبه مسیر خود را معکوس کرد و اوایل جمعه به زیر 1650 دلار کاهش یافت.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید.

تجارت آفرین فارکس

2 دیدگاه

  • سلام و از جناب شما متشکرم خیلی عالی بود تحلیل تان جناب علی قانعی ارز یورو دالر به هفته آینده چه خواهد بود ؟ آیا یورو افزایش خواهد کرد یا کاهش ممنون تان میشم اگر لطف بکنید…

    • سلام
      با توجه به آخرین گزارش NFP در آمریکا یورو هفته دیگر تحت فشار خواهد بود بخصوص قبل از سخنرانی رئیس فدرال رزرو در روز سه شنبه و باید دید که روز سه شنبه پاول چه سیگنالی به بازار میده. سعی میکنیم که تو اخبار فارکس همه مسائل رو بررسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید